Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Μερικές από τις τελευταίες μας δραστηριότητες!


Χιλοαγαπημένο μου ιστολόγιο, οδεύουμε προς το τέλος και αυτής της σχολικής χρονιάς! Μίας χρονιάς που κύλησε σαν νεράκι, γιατί στολίστηκε από όμορφες παιδικές ψυχές!Πολλά τα μαθήματά μας και δύσκολη αρχικά η προσαρμογή στη συνδιδασκαλία, έπειτα όμως πόση ικανοποίηση και χαρά για όσα καταφέραμε και για όσα δεν καταφέραμε, αλλά προσπαθήσαμε, πάντα με επιμονή, υπομονή και μεράκι. Όλα κύλησαν καλά, λιγοστό το άγχος, πολλές οι χαρές και η ανταμοιβή μας. Οι μαθητές μου συμμετείχαν στο φεστιβάλ κριτικής σκέψης για το μάθημα της Φυσικής που διοργάνωσαν οι σχολικοί μας σύμβουλοι και ήταν πραγματικά πολύ όμορφη εμπειρία να βρεθούμε στον ίδιο χώρο με πολλούς άλλους μαθητές διαφορετικών σχολείων, μια και το σχολείο μας βρίσκεται σε χωριό και οι μετακινήσεις μας, λόγω έλλειψης χρημάτων ήταν ελάχιστες έως μηδενικές! Δεν το βάλαμε όμως κάτω και οι αγαπημένοι γονείς μετέφεραν τα εκτάκια μου στον τόπο διεξαγωγής του φεστιβάλ! Και πραγματικά, όχι μόνο συμμετείχαν, αλλά εργάστηκαν και σκληρά δίνοντας τις πιο πρωτότυπες απαντήσεις (η γνωστή δασκάλα κουκουβάγια!). Εκεί τα παιδάκια χωρίστηκαν σε ομάδες, όπου έπρεπε να συνεργαστούν για να δώσουν την απάντηση σε τρία ερωτήματα που τους θέτηκαν σχετικά με το κεφάλαιο της ενέργειας. Πριν δοθούν τα ερωτήματα, οι 6 δάσκαλοι που συμμετείχαμε  συσκεφτήκαμε και ορίσαμε τα ερωτήματα, τα οποία ήταν συνδυασμός θεωρίας και ανάπτυξης κριτικής σκέψης. Όλα λειτούργησαν όμορφα και τα εκτάκια μου είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν άλλα παιδιά και να ακούσουν πολλές διαφορετικές απόψεις, γιατί εκεί που είμαστε, το σχολείο μας είναι αρκετά απομονωμένο και αυτή η αλλαγή λειτούργησε εποικοδομητικά για εμάς. Παρακάτω, φαίνεται ο τρόπος εργασίας των μαθητών μου και τα παραγόμενα αποτελέσματα.












οι απαντήσεις που έδωσαν τα εκτάκια μου- η ομάδα τους λεγόταν "πυρηνικές δυνάμεις"
 Από καιρό οι μαθητές μου εργάζονται δημιουργώντας διάφορα φυλλάδια και μικρά βιβλιαράκια επάνω σε θέματα που επεξεργαζόμαστε στα διάφορα μαθήματα. Αυτή τη φορά δημιούργησαν όμορφα βιβλιαράκια για τα μαθήματα της Φυσικής (το φως) και των Μαθηματικών (χρήσεις γεωμετρικών σχημάτων στη ζωή μας). Βρήκαν πληροφορίες, δημιούργησαν όμορφα εξώφυλλα και φιλοτέχνησαν με δικό τους τρόπο τα βιβλιαράκια τους!
















  Και μερικά από τα πρώτα καλοκαιρινά μας για να στολίσουμε τα παραθύρια μας!



καρτούλα κοκτέιλ

αστερίες, δελφινάκια και κουβαδάκια για τη θάλασσα


Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Φτιάχνουμε τις δικές μας φωτογραφικές μηχανές από κουτί!

Αγαπημένο μου ιστολόγιο, ολοκληρώνουμε σιγά σιγά τα μαθήματά μας σε μία χρονιά που πέρασε τόσο γρήγορα και πολύ όμορφα! Τα μαθητάκια μου, στο μάθημα της Φυσικής και στο κεφάλαιο του φωτός, που είναι πολύ ενδιαφέρον, κατασκεύασαν μία απλή φωτογραφική μηχανή οπής (σύμφωνα με το πείραμα του βιβλίου μας) με κύριο υλικό ένα απλό κουτί από παπούτσια! Κατενθουσιαστήκαμε με το αποτέλεσμα πραγματικά! Ας δούμε βήμα βήμα όμως πως ολοκληρώθηκε η κατασκευή!

  • Αρχικά παίρνουμε ένα κουτί από παπούτσια αφαιρώντας του το καπάκι (θα το χρησιμοποιήσουμε στη συνέχεια).
  • Στη μία μικρή πλευρά του κουτιού ανοίγουμε προσεκτικά με ένα ψαλίδι ένα ορθογώνιο σαν παραθυράκι.
  • Στη συνέχεια με το ψαλίδι κάνουμε εσοχές στις δύο πλευρές του κουτιού με τις μεγαλύτερες ακμές και εκεί τοποθετούμε κάθετα ένα ριζόχαρτο. Το ριζόχαρτο που προεξέχει το κόβουμε προσεκτικά στο πάνω μέρος του, ενώ αυτό που περισσεύει στο πλάι το κολλάμε επάνω στο κουτάκι με μαύρη ταινία, προσέχοντας να μην αφήνουμε κάθόλου χαραμάδες για να μπαίνει φως.
  • Απέναντι από την πλευρά που έχουμε ανοίξει το παράθυρο, ανοίγουμε μία μικρή τρύπα με διαβήτη.
  •  Τοποθετούμε επάνω στο κουτάκι το καπάκι του και έτσι έχουμε δημιουργήσει μία αυτοσχέδια φωτογραφική μηχανή!
 Η κατασκευούλα μας θα έχει την παρακάτω μορφή.












Το είδωλο που σχηματίστηκε!

Γινόμαστε για λίγο φωτογράφοι!

Πηγαίνουμε προς το παράθυρο και βλέπουμε απο το πέτασμα της φωτογραφικής μας ένα αντικείμενο που βρίσκεται έξω (καλό θα είναι να βρισκόμαστε σε ένα μέρος πολύ σκοτεινό). Το αντικείμενο αυτό αποτυπώνεται πάνω στο ρυζόχαρτο ανάποδα! Αυτό οφείλεται στην ευθύγραμμη διάδοση του φωτός, καθώς οι ακτίνες που ξεκινούν από το πάνω μέρος του αντικειμένου καταλήγουν στο κάτω μέρος του ρυζόχαρτου και το αντίθετο. Η εικόνα που σχηματίζεται στο ρυζόχαρτο ονομάζεται είδωλο του αντικειμένου. Εμείς δημιουργήσαμε τις φωτογραφικές μας και παξαμε με τα είδωλα που σχηματίζονταν!

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Η συμμετρία στη ζωή μας!




Αγαπημένο μου ιστολόγιο, στους μαθητές μου ανατέθηκε να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν διάφορα αντικείμενα ή καταστάσεις στη ζωή μας, όπου παρατηρούμε συμμετρία. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από εξαιρετικό, καθώς την επόμενη κιόλας μέρα μού έφερε το καθένα τους από ένα όμορφο βιβλιοδεμένο βιβλιαράκι με τα ευρήματά τους, τόσο όμορφα φιλοτεχνημένο που άξιζε πολλά συγχαρητήρια!! Δείγμα της υπέροχης δουλειάς τους φαίνεται παρακάτω:




Μαζί με το παραπάνω ας θυμηθούμε λίγο και τη συμμετρία, όπως την είχαμε ανακαλύψει με τα ψηφιακά μου πρωτάκια:




Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

Ανταπόκριση από την τάξη μας!



Αγαπημένο μου ιστολόγιο, η αλήθεια είναι ότι έχουμε να τα πούμε τόσο καιρό, αλλά βρισκόμαστε λίγο πριν τη εκπνοή της σχολικής χρονιάς και τρέχουμε να ολοκληρώσουμε!!Με ποιο μάθημα να ασχοληθούμε πρώτα; Με τη Φυσική και τον ηλεκτρομαγνητισμό, με τις γωνίες στα Μαθηματικά, με τη Γεωγραφία και τις ηπείρους ή με την Ιστορία; Σε όλα τα παραπάνω, αν προστεθούν και τα μαθήματα της Πρώτης, καταλαβαίνουμε ότι οι δάσκαλοι των διθεσίων έχουν πολλά εμπόδια να ξεπεράσουν, με σύμμαχο όμως την καλή διάθεση και τα εργατικά παιδάκια, όλα γίνονται καλύτερα. Γιατί στα ολιγοθέσια σχολεία έχεις την ανάγκη των παιδιών που θα σε βοηθήσουν στο διδακτικό σου έργο, θα τρέξουν για φωτοτυπίες, θα σου φέρουν υλικά που χρειάζονται από το σπίτι, θα βοηθήσουν τους μικρότερους μαθητές, θα φέρουν τις καταπληκτικές ιδέες τους, θα σε βοηθήσουν στο σιγύρισμα και στη διακόσμηση και άλλα τόσα πολλά!!Οι μαθητές μας είναι οι συνεργάτες μας!

Έτσι λοιπόν, με πολύ καλή διάθεση κάναμε όλα τα πειραματάκια της Φυσικής μας στην ενότητα του ηλεκτρομαγνητισμού και δοκιμάσαμε με το μαγνήτη ποια αντικείμενα έλκονται και ποια όχι. Στη συνέχεια τα παιδάκια έφτιαξαν τους δικούς τους ηλεκτρομαγνήτες με πολλή φαντασία!!

















Στη Γλώσσα μας (Στ' τάξη) ολοκληρώσαμε το βιβλίο μας δουλεύοντας πάντα στην 17η ενότητα (Πόλεμος και Ειρήνη). Η ενότητα προσφέρεται για συγγραφή κειμένων, είτε πληροφοριακού- χρηστικού χαρακτήρα, είτε κειμένων αφηγηματικών ή περιγραφικών. Στη συνέχεια φτάξαμε και τις αντιπολεμικές αφίσες μας!







Για τη γιορτή της μητέρας, φτιάξαμε το όμορφο μπουκέτο λουλούδια-καρτούλα. Πολλά υλικά δεν είχαμε, αλλά η ανάγκη μας να εκφράσουμε τη βαθύτατη αγάπη μας στο πιο γλυκό πρόσωπο στη ζωή μας υπερνίκησε και αυτό το εμπόδιο. Την ιδέα την πείραμε από το αγαπημένο krokotak!











 Στα Μαθηματικά της Στ' μιλήσαμε για τη συμμετρία και τα παιδάκια στην δραστηριότητα με προεκτάσεις βγήκαν στο προαύλιο και ψάχνοντας, ανακάλυψαν πολλούς φυσικούς θησαυρούς που εμφανίζουν συμμετρία. Τα ευρήματά τους, μας τα παρουσίασαν στην τάξη!