Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Μιλάμε για τα συναισθήματά μας διαβάζοντας το παραμύθι της ντροπαλούλας!



































Ακολουθεί όλο το υλικό συναισθηματικής αγωγής που χρησιμοποιήθηκε, το οποίο προτείνεται να εκτυπωθεί και να πλαστικοποιηθεί για να είναι περισσότερο εύχρηστο στο παιχνίδι με τα παιδιά.Ευχαριστώ θερμά το καταπληκτικό blog: sxolikes ataxies από όπου προέρχονται όλες οι φατσούλες που χρησιμοποιήθηκαν για την απεικόνιση των συναισθημάτων.






















Σήμερα, την ώρα της φιλαναγνωσίας και με αφορμή το υπέροχο βιβλίο της κας Ειρήνης Καμαράτου "Η ντροπαλούλα" μιλήσαμε για τα συναισθήματα και μάλιστα αναφέραμε και καταστάσεις- εμπειρίες μας που μας έκαναν να βιώσουμε λύπη, χαρά, έκπληξη, ενθουσιασμό ή φόβο. Σύμφωνα με το βιβλίο, η μικρή ηρωίδα νιώθει τόση μεγάλη ντροπή που διαρκώς κοκκινίζει και αρνείται πεισματικά οποιαδήποτε δραστηριότητα. Αρχικά τα μικρά πρωτάκια ήταν πολύ επιφυλακτικά ως προς το να εκφραστούν ελεύθερα και να προσδιορίσουν αυτό που νιώθουν, καθώς τα πιο πολλά ανέφεραν ότι το μοναδικό συναίσθημα που βιώνουν είναι η χαρά.Πραγματικά, αυτό με παραξένεψε και μέσα από μία απλή συζητησούλα, όπου δημιουργήσαμε κλίμα εμπιστοσύνης(αφού πρώτα έβαλαν και την κυρία να πει αν νιώθει θυμό ή ζήλια κάποιες φορές!) εκδηλώθηκαν και άρχισαν να μιλούν το καθένα για δικές του εμπειρίες που συνδέονται με  φόβο, θυμό ή ζήλια.Μάλιστα ο πιο ντροπαλούλης μαθητής της τάξης που διαρκώς σκύβει το κεφάλι, όταν του απευθύνουν το λόγο, μας αποκάλυψε ότι αισθάνεται ντροπή όταν βρίσκεται στο σχολείο ενώπιον των συμμαθητών του και της δασκάλας, προσδιόρισε δηλαδή αυτό που νιώθει! Έτσι, άλλο παιδάκι είπε ότι νιώθει κάποιες φορές φόβο, άλλο ζήλεια ή ντροπή ή ακόμα και φόβο και αιτιολόγησε την απάντησή του!!Όλες τις απαντήσεις τις γράψαμε στον πίνακα, προκειμένου να βοηθήσουμε να εκφραστούν ελεύθερα ακόμα και οι πιο διστακτικοί μαθητές! Στη συνέχεια κάναμε διάφορες δρστηριότητες. Κάθε μαθητής επέλεγε μία καρτούλα από τα συναισθήματα και έπαιρνε και την ανάλογη έκφραση και οι υπόλοιποι μάντευαν τι μπορεί να αισθάνεται και ποια κατάσταση του προκάλεσε το συγκεκριμένο συναίσθημα. Έπειτα τα μικρά πρωτάκια δραματοποίησαν τα συναισθήματα δίνοντας μεγαλύτερο κέφι στην όλη διαδικασία. Στο φύλλο εργασίας τους δόθηκαν κάποιες φατσούλες όπου έπρεπε να ζωγραφίσουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να εκφράζουν το συναίσθημα που αναγραφόταν από κάτω. Τα πρωτάκια μας διασκέδασαν και δημιούργησαν μία πολύ οικεία ατμόσφαιρα, ενώ συνεργαστήκαμε υπέροχα καθ΄ όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας.

2 σχόλια:

  1. Πολύ χρήσιμο υλικό! Μπράβο σας!! Καλή χρονιά και καλη συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βανέσσα μου, με τιμάς!Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ!!Λατρεύω την αξιόλογη δουλειά σας!!Συνεχίστε με το ίδιο μεράκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή