Αγαπημένο μου ιστολόγιο, σήμερα τα μαθητάκια μου έγραψαν πολύ όμορφες μικρές εκθεσούλες! Μας πήραν βέβαια λίγη ώρα μέχρι να καταλάβουμε τη δομή του λόγου που σχετίζεται με την περιγραφή αντικειμένου, αλλά νομίζω πως κάναμε μία όμορφη προσπαθειούλα! Στο βιβλίο μας ο ήρωάς μας Αρμπέν περιγράφει στη Χαρά ένα ζευγάρι κάλτσες που παρατηρεί στην προθήκη ενός λαογραφικού μουσείου. Ιδιαίτερη εντύπωση δημιουργεί η πληθώρα των χρωμάτων και των σχημάτων με την οποία αποδίδει την περιγραφή του. Η ασκησούλα μάς ζητά να βρούμε ποια από τα χρώματα που αναφέρονται κλίνονται και ποια όχι. Αυτό μπορέσαμε να το βρούμε εύκολα κλίνοντας κάθε ένα ξεχωριστά συνοδευόμενο από ένα ουσιαστικό.
Διαπιστώσαμε εύκολα πως τα χρώματα: ροζ, μοβ, γκρι, καφέ δεν κλίνονται, γιατί σε όλες τις πτώσεις παραμένουν ίδια. ήταν πραγματικά τόσο όμορφη η περιγραφή του που αφού μπόρεσε ο Αρμπέν, μπορούμε κι εμείς να περιγράψουμε όχι μόνο κάλτσες, αλλά ένα σωρό ρούχα, παντελόνια, μπλούζες, πουκάμισα και πολλά άλλα. Επιστράτευσα τους μαγικούς μου μαρκαδόρους που χωρίς αυτούς δεν πάω πουθενά και ζωγράφισα ένα σωρό ρούχα με πολλά σχηματάκια που έβαψα με χρώματα (ρόμβοι, τετράγωνα, κύκλοι, ορθογώνια, συννεφάκια, παιδάκια...) Άρεσαν τόσο πολύ στα παιδάκια που διαρκώς μου έλεγαν πόσο τους αρέσει και θα ήθελαν να έχουν κάποιο από τα φανταστικά μας ρούχα! Αφού τελείωσα με τη ζωγραφική, άφησα τα παιδάκια να αυτοσχεδιάσουν και να περιγράψουν τι ακριβώς έβλεπαν με όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορούσαν και κάπως έτσι ένα μαγικό ταξίδι ξεκίνησε, όλο και περισσότερα παιδάκια επιθυμούσαν να τους ζωγραφίσω και άλλα ρούχα, ή ακόμα και αγγεία για να τα περιγράψουν. έδωσα άπλετο χρόνο, μια και σε τέτοιες δραστηριότητες που είναι χρονοβόρες, ο χρόνος λειτουργεί πολύ εποικοδομητικά στη φαντασία μας. Αφού είχαμε έτοιμα τα κείμενά μας, τα διορθώσαμε προσθέτοντας σημεία στίξης όπου έπρεπε και επιμένοντας σε κάποια συντακτικά και γραμματικά στοιχεία. Για δείτε τι έκακαν πάλι τα μικρά μας:
Δεν μπορούμε όμως να ξεχάσουμε και τα αποκριάτικά μας και τις κατασκευές που θα κάνουμε την περίοδο αυτή. Μία από τις αγαπημένες μου είναι και η κατασκευή χαρταετού. Φέτος σκέφτηκα να κάνουμε χαρταετό οικολογικό, μόνο από εφημερίδα και όχι από χαρτόνι. Πήραμε ένα δισέλιδο εφημερίδας και το κόψαμε σε σχήμα ρόμβου.
Στη συνέχεια, βάλαμε ξυλάκι από καλαμάκι (αυτό που έχουν τα σουβλάκια) στις δύο απέναντι πλευρές του για να στέκεται καλύτερα, τυλίγοντας το μέσα στις άκρες της εφημερίδας και συρράπτοντας.
Μετά κόβουμε λωρίδες από γκοφρέ χαρτάκι και τις συρράπτουμε στις γωνίες του χαρταετού μας. Δίνουμε στα παιδάκια να χρωματίσουν και να κολλήσουν επάνω ό,τι επιθυμούν!
Ορίστε τι έφτιαξαν τα μικρά δευτεράκια μου:
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου