Αγαπημένο μου ιστολόγιο, εδώ και 5 μέρες προσπαθούμε με τα μαθητούδια να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα της Β' τάξης:γράφουμε περισσότερες λεξούλες και προτάσεις, βελτιώνουμε το ρυθμό της ανάγνωσής μας, λύνουμε πιο μεγάλες μαθηματικές πράξεις και προβληματάκια, έχουμε κάθε φορά μεγαλύτερες προτάσεις για ορθογραφία ή για αντιγραφή. Και αυτό γιατί τα βιβλία της Β΄τάξης θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα παιδάκια έχουν κατακτήσει στο μέγιστο βαθμό τη σωστή δομή της πρότασης ή ότι στα Μαθηματικά μπορούν από τις αρχές μάλιστα να διαχειριστούν μεγάλους αριθμούς μέχρι το 100 και μπορούν να κάνουν νοερούς υπολογισμούς, κάτι για το οποίο ακόμα κάποια δεν είναι απολύτως έτοιμα, μια και δεν έχουν αποκτήσει τις κατάλληλες νοητικές δομές, κάτι που επέρχεται και με την πάροδο των χρόνων. Αυτή είναι και η αδυναμία των βιβλίων με μια πρώτη ματιά, αγνοεί ότι πρέπει να υπάρξει ένα χρονικό διάστημα προσαρμογής και φυσικά επανάληψης όσων μάθαμε στην Πρώτη. Παρόλα αυτά εμείς θα συνεχίζουμε να εξηγούμε τα γραμματικά φαινόμενα με παιγνιώδη και βιωματική μορφή.
Σήμερα λοιπόν μάθαμε πως να μιλάμε ευγενικά στους μεγαλύτερους και με αυτό τον τρόπο να αποδίδουμε σεβασμό και έτσι η τάξη μας γέμισε όλο ευγενικές εκφράσεις. Μιλήσαμε με το "σεις και με το σας" και μπορώ να πω πως ήταν όλα τους πολύ ευγενικά παιδιά!! Φτιάξαμε ένα κουτάκι,το κουτάκι της ευγένειας και της αγένειας και το γεμίσαμε με υποθετικές προτασούλες, όπου τα παιδάκια θα ζητούσαν, ανάλογα με το πρόσωπο στο οποίο θα απευθύνονταν, κάτι πότε με πολύ ευγενικό τρόπο και μιλώντας στον πληθυντικό, πότε με πιο απλό τρόπο, αν μιλούσαν σε κάποιο πρόσωπο του φιλικού τους περιβάλλοντος. Κάθε παιδάκι επέλεγε ένα χαρτάκι στην τύχη, το διάβαζε δυνατά και ανάλογα με το που απευθυνόταν, έπαιρνε και το κατάλληλο ύφος χρησιμοποιώντας και τη σωστή έκφραση!Μπορώ να πω ότι το παιχνιδάκι τους άρεσε πολύ!!Παραπάνω υπάρχει όλη η πορεία του παιχνιδιού, για να δείτε πως το οργανώσαμε!
Βέβαια, μπαίνοντας διαγνωστικά στη δεύτερη ενότητα της Γλώσσας παίξαμε και το παιχνίδι με τις συλλαβές, όπου γράψαμε σε καρτελάκια λεξούλες, τις οποίες κατηγοριοποιήσαμε σε δισύλλαβες, τρισύλλαβες...ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών. Για να το ξεχωρίσουμε χτυπούσαμε όλοι μαζί παλαμάκια, όσα παλαμάκια χτυπούσαμε, τόσες συλλαβές είχε η κάθε λεξούλα. Τις συγκεντρώσαμε όλες μαζί σε έναν πολύχρωμο πίνακα αναφοράς.
Στη Μελέτη μας δε, τα δευτεράκια μου διέπρεψαν ως καλλιτέχνες!! Η ασκησούλα μας ζητούσε να περιγράψουμε το σχολείο μας και να τοποθετήσουμε επάνω σε κύκλους γύρω από το σχολείο τα κτίρια που είναι πιο κοντά και αυτά που είναι πιο μακριά. Τα σχέδιά τους μου άρεσαν τόσο πολύ που κάποια από αυτά σκέφτηκα να τα απαθανατίσω!
Να και το όμορφο τρενάκι μας που κουβαλά ένα σωρό λεξούλες!Έδωσα στα παιδάκια από ένα τρενάκι, το οποίο και χρωμάτισαν. Στη συνέχεια έδωσα σε κάθε ομαδούλα συλλαβές που είχα κόψει σε χαρτόνι. Συνθέτοντας τις συλλαβές μπορούσαν να φτιάξουν διάφορες λεξούλες. Όταν τελειώσαμε κόψαμε τα τρενάκια και τα κολλήσαμε στον τοίχο! Φτιάξαμε έτσι τον πολύχρωμο σιδηρόδρομο της τάξης μας που δεν μεταφέρει ταξιδιώτες, αλλά ένα σωρό λέξεις, διαφορετικές μεταξύ τους που συνταξιδεύουν!
4 σχόλια :
Υπέροχα όλα!!! ειδικά το παιχνιδάκι με το πώς θα φτιάξουν ευγενικές προτάσεις ΤΕΛΕΙΟ!!!
Ιωάννα μου, γι' αυτό είσαι απίθανη δασκάλα, υπέροχος άνθρωπος!Όχι μόνο μοιράζεσαι το λατρεμένο υλικό σου με όλους εμάς, αλλά εμψυχώνεις κάθε προσπάθεια!!Σε ευχαριστώ!!!Η δουλειά σου δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια!
ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΤΑΞΗ !!!!. ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΕΛΕΝΗ !!!!!
Κική μου!!!!Σε ευχαριστώ πολύ ματάκια μου!Κι εσείς κάνετε υπέροχα πράγματα!!Ευχαριστούμε πολύ!!!
Δημοσίευση σχολίου