Αγαπημένο μου ιστολόγιο τα δευτεράκια μου σήμερα έμαθαν καινούρια πραγματάκια, μα τι άλλο...φυσικά αρκετή γραμματικούλα από το 10ο κεφάλαιο "Προσοχή! Τι λέει εκεί;" και νομίζω ότι κουράστηκαν πολύ. Αρχικά κατασκευάσαμε στο τετράδιό μας διάφορες πινακιδούλες που ενημέρωναν για κάποιο γεγονός και φυσικά στόχος μας ήταν να χρησιμοποιήσουμε μικρές προτασούλες και να τις διακοσμήσουμε! Δεν μείναμε όμως εκεί! Κάναμε επανάληψη στα ουσιαστικά και τα διακρίναμε στις τρεις κατηγορίες τους(νομίζω πως αυτή η δρασηριότητα πρέπει να γίνεται καθ'όλη τη διάρκεια της χρονιάς) αρσενικά, θηλυκά και ουδέτερα. Τα παιδάκια έφτιαξαν στα τετράδιά τους τρεις στήλες, στις οποίες έγραψαν τις κατηγορίες των ουσιαστικών και μετά τις χρωμάτισαν με διαφορετικά χρώματα. Συνεχίζοντας παρακάτω στο κείμενο "Η επανάσταση των παραμυθιών", όπου τα θέματα γνωστών παραμυθιών είχαν μπερδευτεί μεταξύ τους μάθαμε για το οριστικό άρθρο και στα τρία γένη και αφού τα εξηγήσαμε πολύ καλά(δεν έβαλα όμως τα παιδιά να τα μάθουν απέξω γιατί νομίζω πως αυτό θα γίνει βιωματικά και με διαρκείς επαναλήψεις) κόψαμε καρτελάκια και επάνω γράψαμε διάφορα ουσιαστικά σε διαφορετικές πτώσεις τόσο στον ενικό όσο και στον πληθυντικό που έπρεπε να τις τοποθετήσουμε στον πίνακα στο σωστό αριθμό, γένος και πτώση. Αρχικά κάθε παιδάκι αφού ερχόταν με το καρτελάκι του, προσπαθούσαμε μαζί να βρούμε το γένος τοποθετώντας το στην ονομαστική. Στη συνέχεια βρίσκαμε τον αριθμό και μετά με την εις άτοπον απαγωγή την πτώση, δηλαδή εντελώς διερευνητικά.
Στα Μαθηματικά έχουμε επιμείνει πολύ στο συμπλήρωμα του 100, το οποίο το υπολογίζουμε με δύο τρόπους, είτε ενταγμένο σε προβληματάκια, είτε απλά ως πραξούλα. Ο πρώτος τρόπος είναι με το πάτημα στην επόμενη δεκάδα και ο δεύτερος με αφαίρεση.
- Για παράδειγμα: 65 +..........=100 (65 και πόσα θέλω ακόμη για να φτάσω στο 100). Αρχικά πατώ στην επόμενη δεκάδα που είναι το 70, δηλαδή 65+5=70, μετά από το 70 πηδώ εύκολα τις δεκάδες μέχρι το 100, δηλαδή: 70+30=100. Οπότε 30+5=35. Άρα χρειάζομαι άλλα 35.
Παράλληλα δουλεύουμε την προπαίδεια και έχουμε φτάσει στην προπαίδεια του 4 (η προπαίδεια του 5 είναι αρκετά εύκολη και είναι βίωμα όλων των παιδιών ακόμα και στα παιχνίδια τους, αλλά θα επιμείνουμε λίγο με τις φορές) . Συνεχίζουμε να βάζουμε τις φορές στα δέκα δαχτυλάκια μας και τη λέμε δυνατά με καποιον ρυθμό (μόνο τα γινόμενα).
3
6
9
12
15
18
21
24
27
30
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου