Να λοιπόν που τελειώσαμε και την ένατη ενότητα στη Γλώσσα μας "Που λες είδα...." και σήμερα κάναμε την πρώτη μας συνολική επανάληψη σε συνδυασμό με το κείμενο που επεξεργαστήκαμε στο Ανθολόγιο "Η σφυρίχτρα". Νομίζω πως η συγκεκριμένη ενότητα ήταν αρκετά απαιτητική για τα παιδιά, γιατί μας εισήγαγε σε δύο κύρια μέρη του λόγου(επίθετα, αρσενικά ουσιαστικά) και μάλιστα στην κλίση της πρώτης κατηγορίας αρσενικών ουσιαστικών, αυτών που λήγουν σε -ας. Νομίζω όμως ότι καταφέρνουμε πολλά σταδιακά και αυτό γίνεται με τις συχνές επαναλήψεις. Μάθαμε λοιπόν για τα επίθετα που συνοδεύουν και στολίζουν τα ουσιαστικά, τα συνώνυμα και τα αντίθετα πολλών από αυτά, την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ας και τη χρησιμότητα των πτώσεων τόσο στον ενικό, όσο και στον πληθυντικό αριθμό, τα άρθρα "των " και "τον" και πότε χρησιμοποιούμε καθένα από αυτά, τις παρομοιώσεις και το συγκριτικό βαθμό των επιθέτων!(ουφ!!). Τόση πολλή γραμματική για ένα τόσο μικρό κεφαλαιάκι!!! όποτε σήμερα για κάθε γραμματικό φαινόμενο κάναμε και την αντίστοιχη επαναληψούλα. Γράψαμε επίθετα και ταιριάξαμε τα αντίθετά τους, τοποθετήσαμε τις αντίστοιχες πτώσεις στο ουσιαστικό "ο άρχοντας", κυκλώσαμε διάφορα ουσιαστικά σε προτασούλες, συνοδεύσαμε διάφορα ουσιαστικά με επίθετα που επιθυμούσαμε, βάλαμε μέσα σε προτάσεις τα άρθρα "των" και "τον"!
Όταν τελείωσε η επανάληψή μας, μπήκαμε στο επόμενο κεφάλαιο της Γλώσσας μας" Προσοχή! Τι λέει εκεί;" και μιλήσαμε για τις πινακίδες και τις ταμπέλες που υπάρχουν σε διάφορα σημεία, τις συναντούμε παντού και στόχο έχουν να μας ενημερώσουν και να μας κατατοπίσουν. Βέβαια, διευκρινήσαμε ότι πινακίδες με πληροφοριακό περιεχόμενο δεν είναι μόνο ανακοινώσεις που μπορεί να υπάρχουν στο σχολείο μας, αλλά αφίσες που μας ενημερώνουν για κάποια θεατρική παράσταση ή κινηματογραφικό έργο.Επιπλέον πινακίδες υπάρχουν όταν γίνονται κάποια έργα στο δρόμο και μας προφυλάσσουν για να μη τραυματιστούμε, είναι γραμμένες με κεφαλαία γράμματα και χρησιμοποιούν μικρές προτασούλες. Κάπως έτσι ξεκίνησε και στο σχέδιό μας να φτιάξουνε πινακίδες για το σχολείο μας, όπου να πληροφορούμε πού είναι η αίθουσα του κάθε τμήματος, πού βρίσκεται το γραφείο των δασκάλων, πού είναι το κυλικείο μας και οι τουαλέτες των αγοριών και των κοριτσιών. Ξεκινήσαμε από σήμερα και θα ολοκληρώσουμε αύριο και μάλιστα θα πλαστικοποιήσουμε όλο το υλικό μας. Για να ρίξουμε μία προκαταβολική πρώτη ματιά:
Στη Μελέτη Περιβάλλοντος μιλήσαμε για τη συνοικία μας και ζωγραφίσαμε την παιδική χαρά όπως την φανταζόμαστε. Μετά κλείσαμε τα μάτια και περιγράψαμε τη γειτονιά μας προσπαθώντας να αποδώσουμε την περιγραφή με όλες τις αισθήσεις μας. Μάλιστα γράψαμε στον πίνακα αυτά που μας ενοχλούν και θα θέλαμε να αλλάξουν για να κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη μέσα σε αυτή. Όλα τα παιδάκια ήθελαν να γράψουν πολλά πράγματα και όχι άδικα....
Στα Μαθηματικά μας μπήκαμε στο συμπλήρωμα του 100 και κάναμε αρκετές ασκησούλες, δουλεύοντας παράλληλα και τις προπαίδειες! 'Εχουμε φτάσει ήδη στην προπαίδεια του 4, την έχουμε μάθει με τραγουδάκι (έχουμε βρει κάποιο ρυθμό) και χρησιμοποιούμε τα δαχτυλάκια μας για τις φορές. Αν τα παιδάκια μου θέλουν αύριο θα την ηχογραφήσουμε για να γίνει κατανοητό πως τραγουδάμε την προπαίδεια.
Στο τετραδιάκι δουλέψαμε ασκησούλες με το συμπλήρωμα του 100 |
Στα Εικαστικά με τη βοήθεια της κυρίας Ιωάννας τα παιδάκια έφτιαξαν υπέροχες ζωγραφιές! Θέλω να μιλήσω για αυτή την εντυπωσιακή τεχνική! Οι μαθητές μας πήραν μία λευκή σελίδα από μπλοκ ακουαρέλας και ζωγράφισαν την επιφάνειά της με πολύχρωμα λαδοπαστέλ. Εδώ προσέχουμε να κολύπτεται όλη η επιφάνεια. Μετά πήραν μαύρη τέμπερα και με πινέλο κάλυψαν μία φορά ακόμα την επιφάνεια, καλύπτοντας το πολύχρωμο στρώμα με λαδοπαστέλ. Όταν στεγνώσει, παίρνουμε ένα ξυλάκι και τραβάμε γραμμούλες προσέχοντας να κάνουμε σχεδιάκια. Παρακάτω θα δείτε μερικές από τις όμορφες ζωγραφιές τους!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου