Αγαπημένο μου ιστολόγιο τι θα μπορούσαμε να κάνουμε όλες αυτές τις μέρες στη μικρή μας τάξη;
Θα αρχίσουμε αμέσως να εξιστορούμε! Είμαστε ήδη στο 10ο κεφάλαιο "Προσοχή!Τι λέει εκεί;" το οποίο δεν περιλαμβάνει πολλή γραμματική. Πρόκειται για ένα μικρό κεφαλαιάκι, που αποτελείται από 2 κειμενάκια και ένα όμορφο ποιηματάκι και ως γραμματικό στοιχείο παρουσιάζει την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ης. Έχουμε ήδη επεξεργαστεί τις πληροφορίες που μπορούμε να αντήσουμε από κάθε είδους πληροφοριακό κείμενο( αφίσες, ανακοινώσεις, ταμπέλες) και έχουμε δημιουργήσει τις δικές μας ταμπελίτσες, προσέχοντας τη δομή τους (το σύντομο λόγο, τα μεγάλα γράμματα που προσελκύουν την προσοχή μας και τις ελλειπτικές προτάσεις. Σήμερα αφού μπήκαμε στις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών φτιάξαμε όμορφες αφίσες για να ενημερώσουμε για κάποιο γεγονός (μία θεατρική ή μουσική παράσταση, έαν αποκριάτικο χορό, μία παιδική γιορτή). Αφού διευκρινήσαμε τις πληροφορίες που πρέπει να συμπεριλάβουμε (τίτλος, ποιος διοργανώνει το γεγονός, που διεξάγεται, πότε) τα παιδάκια ξεκίνησαν να δημιουργούν και βάζοντας όλη τους την έμπνευση έφτιαξαν τις παρακάτω όμορφες και πολύχρωμες αφίσες που με καμάρι στόλισαν τα μικρά παράθυρα της τάξης μας!
Για την προπαίδεια του 10, όλο και κάτι άλλο θα σκαρφιστούμε!
Θα αρχίσουμε αμέσως να εξιστορούμε! Είμαστε ήδη στο 10ο κεφάλαιο "Προσοχή!Τι λέει εκεί;" το οποίο δεν περιλαμβάνει πολλή γραμματική. Πρόκειται για ένα μικρό κεφαλαιάκι, που αποτελείται από 2 κειμενάκια και ένα όμορφο ποιηματάκι και ως γραμματικό στοιχείο παρουσιάζει την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ης. Έχουμε ήδη επεξεργαστεί τις πληροφορίες που μπορούμε να αντήσουμε από κάθε είδους πληροφοριακό κείμενο( αφίσες, ανακοινώσεις, ταμπέλες) και έχουμε δημιουργήσει τις δικές μας ταμπελίτσες, προσέχοντας τη δομή τους (το σύντομο λόγο, τα μεγάλα γράμματα που προσελκύουν την προσοχή μας και τις ελλειπτικές προτάσεις. Σήμερα αφού μπήκαμε στις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών φτιάξαμε όμορφες αφίσες για να ενημερώσουμε για κάποιο γεγονός (μία θεατρική ή μουσική παράσταση, έαν αποκριάτικο χορό, μία παιδική γιορτή). Αφού διευκρινήσαμε τις πληροφορίες που πρέπει να συμπεριλάβουμε (τίτλος, ποιος διοργανώνει το γεγονός, που διεξάγεται, πότε) τα παιδάκια ξεκίνησαν να δημιουργούν και βάζοντας όλη τους την έμπνευση έφτιαξαν τις παρακάτω όμορφες και πολύχρωμες αφίσες που με καμάρι στόλισαν τα μικρά παράθυρα της τάξης μας!
Συνεχίσαμε με τη συγγραφή ιστοριών για να εκμεταλλευθούμε το χρόνο που μας απέμεινε, δίνοντας μία απλή λεξούλα στα μικρά μου μαθητάκια, την οποία γράψαμε επάνω σε απλά πολύχρωμα χαρτάκια post-it που πάντα τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Σε κάθε παιδάκι έδωσα από ένα απλό φύλλο Α4 που στη μία γωνία του κόλλησα από ένα μικρό χαρτάκι που είχε γραμμένη μία λεξούλα. Η λεξούλα αυτή θα αποτελούσε και το κεντρικό θέμα της ιστορίας τους. Πολλά παιδάκια μού είπαν από μόνα τους ποιο θα επιθυμούσαν να είναι το θέμα της ιστορίας τους, προτείνοντάς μου τη λέξη που ήθελαν και φυσικά δεν θα μπορούσα να αρνηθώ, αφού ακόμα και η καλή θέληση είναι ουσιαστικό σημάδι συμμετοχής και ο σκοπός είναι να συμμετέχουν όλα τα παιδιά ακόμα και αν γράψουν δύο ή τρεις προτασούλες. Η προσπάθεια είναι αυτή που μετράει περισσότερο, εξάλλου! Μαζέψαμε λοιπόν τις πολύ όμορφες ιστοριούλες που μιλούσαν για πειρατές, μαγεμένες βασίλισσες, τρομερούς καρχαρίες, αλλά και γενναίους πυροσβέστες που αψηφούν τον κίνδυνο και ρίχνονται στη μάχη με τη φωτιά και την πλημμύρα και φτιάξαμε μία όμορφη, γευστική παραμυθοσαλάτα!! Αφού συλλέξαμε λοιπόν τις ιστορίες, τις διπλώσαμε και τις βάλαμε μέσα σε ένα κουτάκι. Κάποιο παιδάκι ανέλαβε το ρόλο του μάγειρα και ανακάτεψε πολύ καλά όλα αυτά που έγραψαν τα δευτεράκια μου! Στη συνέχεια κάθε παιδάκι διάλεγε από μία ιστορία, την ξεδιπλώναμε, τη διαβάζαμε δυνατά και την κολλούσαμε στο δέντρο του παραμυθιού! Για δείτε!
Στα Μαθηματικά μας, έχουμε φτάσει στην προπαίδεια του 5 και του 10 και στο μάθημα 24, όπου γίνεται η ενσυνείδητη επεξεργασία της προπαίδειας και επιχειρείται μία πιο συστηματική προσέγγισή της. Φτιάξαμε λοιπόν ένα πίνακα όπου θα μπορούμε στο σπίτι να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερη εξάσκηση και να μαθαίνουμε παίζοντας! Η κατασκευή είναι απλή και φτιάχτηκε εξ ολοκλήρου από τα παιδάκια! Πήραμε μία απλή σελίδα Α4 και κανάμε 10 ορθογώνια φέρνοντας γραμμές οριζόντια σε όλο το μήκος του χαρτιού και κάθετα. Σε κάθε ορθογώνιο γράψαμε και από έναν πολλαπλασιασμό της προπαίδειας του 5 (από 1*5 έως 10*5), χωρίς να γράψουμε τα γινόμενα(αποτελέσματα του κάθε πολλαπλασιασμού). Κόψαμε τα ορθογώνια, τα κολλήσαμε με τη σειρά σε ένα χοντρό χαρτονάκι, διπλώνοντας τα στη μέση. Στη μέσα μεριά γράψαμε το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού της εξωτερικής πλευράς.Μετά κάναμε ερωτήσεις του τύπου : "Πόσο κάνει 5 φορές το 5;". Αν ο παίκτης δώσει σωστή απάντηση, τότε ανοίγει το παραθυράκι και συνεχίζει με άλλες ερωτήσεις. Νικητής είναι εκείνος που θα ανοίξει όλα τα ορθογώνια που εμείς ονομάσαμε παραθυράκια! Δείτε πώς παίξαμε το παιχνιδάκι, αλλά και όλα τα στάδια της δημιουργίας του!
Κάποιο ζουζούνι άνοιξε όλα τα παραθυράκια!! |
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου