Αγαπημένο μου ιστολόγιο, τρέχουμε να κάνουμε και αυτή την ανάρτηση πολύ καθυστερημένα, αλλά νομίζω πως αν και μικρή σε έκταση είναι αρκετά δημιουργική. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, βρισκόμαστε στο 10ο κεφάλαιο της Γλώσσας μας "Προσοχή!Τι λέει εκεί;"και επεξεργαζόμαστε πληροφορίες από πινακίδες, κατασκευάζουμε δικές μας και συναντάμε κάθε είδους κείμενο που μας δίνει πληροφορίες. Σήμερα ένα μέρος του μαθήματος αποτελούσαν και τα ακρωνύμια! Τα αρχικά μεγάλων οργανισμών που έχει επικρατήσει να τα γράφουμε και να τα λέμε σε συντομογραφίες (Ο.Τ.Ε. Ε.Μ.Υ.). Αφού κάναμε τις ασκησούλες του βιβλίου, κάναμε το δικό μας παιχνίδι με τα ακρωνύμια! Ζήτησα από κάθε παιδάκι να μου γράψει το ακρωνύμιο ενός συμμαθητή του (Γράφουμε την πρώτη συλλαβή του ονόματος και την πρώτη του επιθέτου και ανάμεσα παρεμβάλλονται τελείες) και χωρίς να μας το αποκαλύψει να ζωγραφίσει και ένα χαρακτηριστικό στοιχείο του προσώπου που θα επέλεγε. Κάθε παιδάκι διάλεγε από ένα ακρωνύμιο και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να μαντέψουν σε ποιο συμμαθητή τους αναφερόταν. Δείτε πως έγινε στην τάξη μας:
Στα Μαθηματικά παίξαμε με την προπαίδεια του 10 και προχωρήσαμε στο επόμενο μάθημα με τις προπαίδειες του 2 και του 4 συμπληρώνοντας στο βιβλίο τους αντίστοιχους πίνακες των πολλαπλασιασμών. Ήδη έχουμε μάθει να βάζουμε στα δαχτυλάκια μας τις φορές και αυτό κάνει το όλο εγχείρημα πιο εύκολο. Οπότε τα μικρά μου μαθητάκια έφτιαξαν στα τετράδιά τους ωραιότατους πίνακες με την προπαίδεια του 10. Ζωγράφισαν τους πολλαπλασιασμούς και μετά αντιστοίχισαν στον καθένα τους το σωστό γινόμενο. Αναζητούμε και άλλους τρόπους που θα κάνουν την προπαίδεια προσιτή και αγαπητή στα παιδιά, γιατί δεν το κρύβω ότι εμένα με φόβιζε στα μαθητικά μου χρόνια. Από αυτό που έχω διακρίνει όμως, είναι ότι τα παιδάκια ενδιαφέρονται πολύ και βρίσκουν πολύ ελκυστικό να βρίσκουν τα αποτελέσματα των πολλαπλασιασμών ή να τη λένε δυνατά με το ρυθμό που έχουμε μάθει. Η συνέχεια πάντως θα δείξει!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου