Αγαπημένο μου ιστολόγιο λένε ότι η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται και σήμερα ήταν μία από αυτές γιατί τα μαθητούδια μου όχι μόνο ήθελαν να γράψουν πολλές λεξούλες για ορθογραφία, αλλά έκαναν και αρκετές δραστηριότητες!! Όταν τελείωσα την εκφώνηση των λίγων λέξεων που είχαμε για ορθογραφία και μέχρι να βοηθήσω κάποια παιδάκια που δυσκολεύονταν, τα υπόλοιπα άρχισαν να γράφουν μανιωδώς και μου ζητούσαν να τους πω και άλλες λέξεις ή έλεγε ένας από κάθε παρεούλα και τα υπόλοιπα έγραφαν. Ενθουσιασμός και χαρά η κυρία μετά! Να μερικά από τα τετραδιάκια τους!
Ο Γιωργάκης μάλιστα έγραψε 4 σελίδες με διάφορες λεξούλες που θυμόταν! |
Στη Γλώσσα μας συνεχίσαμε στο ίδιο κεφάλαιο "Με το σεις και με το σας" και φτάσαμε μέχρι τον αγαπημένο μας από πέρσι παπαγάλο που περνιόταν για πολύ σοφός επειδή γνώριζε ελληνικά! Γράψαμε σε μεγάλο χαρτόνι που αναρτήσαμε στον πίνακα τα λόγια του ποιήματος για να είναι εμφανές σε όλους. Στη δραστηριότητα αυτή έπρεπε να χρωματίσουμε την κάθε λεξούλα ανάλογα με τη θέση του τόνου και να διευκρινήσουμε πως ο τόνος αλλάζει τη σημασία της λέξης ανάλογα με τη θέση του. Έτσι χρωματίσαμε με πράσινο τις λέξεις που τονίζονταν στην τελευταία συλλαβή, με κόκκινο στην προτελευταία και με μπλε στην τρίτη συλλαβή από το τέλος. Για να το κάνουμε αυτό χωρίσαμε τη λεξούλα με τα γνωστά μαξιλαράκια και τα αριθμήσαμε από το τέλος προς την αρχή. Όμορφη δραστηριότητα που κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών!
Βρήκαμε και πολλές λεξούλες που μπορεί να ακούγονται το ίδιο, αλλά έχουν διαφορετική σημασία, όπως νόμος-νομός, θέα-θεά, γέρος-γερός τις αντιστοιχίσαμε:
Στα Μαθηματικά μας μπήκαμε στο κεφάλαιο 4 "Μετρώ τα εκατοστά" και πραγματικά δε δυσκολευτήκαμε γιατί τα παιδιά έχουν αποκτήσει μία εξοικείωση με το χάρακα και οι δραστηριότητες του βιβλίου είναι ευχάριστες. Η αλήθεια είναι πως υπήρχε μία εργασία που ρωτούσε πόσα εκατοστά είναι το μήκος του θρανίου. Εκεί χρησιμοποιήσαμε το δικό μου μέτρο μέχρι εκεί που σταματούσε η αρίθμηση και μετά βάλαμε σημάδι και τοποθετήσαμε το μέτρο πάλι από την αρχή για να καλύψουμε όλο το μήκος. Μας βγήκε 118 εκατοστά. Μετρήσαμε όμως αρκετά πράγματα μέσα στην τάξη, από κασετίνες, γόμες, μολύβια, τη μέση μας μέχρι και τις πατούσες μας που τις αποτυπώσαμε για ευκολία πάνω σε χαρτόνι!Να, τι κάναμε:
Τώρα πώς το παπούτσι της κυρίας Ελένης είναι τα ίδια εκατοστά με αυτά των παιδιών δεν μπορώ να το καταλάβω! Μάλλον θα έγινε κάποιο λάθος! |
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου