Τι έκαναν σήμερα τα ψηφιακά μου; Σήμερα κάναμε επανάληψη στη γραμματική μας, στα διαλυτικά, στα δύο μικρά σημαδάκια που διαλύουν την παρεούλα του αι, ει και του αυ και είπαμε και λίγα λογάκια για το ενωτικό που ενώνει καμιά φορά τις λεξούλες. Το κείμενο του βιβλίου μας "Στο καλό, χελιδονάκια" είχε μόνο μία λεξούλα που χρειαζόταν ενωτικό "Κυρα-Χελιδόνα". Εντύπωση έκανε στα παιδάκια που η πρώτη λέξη δεν τονίζεται, εξηγήσαμε όμως ότι επειδή το λέμε πολύ γρήγορα δεν χρειάζεται στη λέξη πριν το ενωτικό να βάλουμε τόνο. Κάναμε και πολλά άλλα παραδείγματα. Το Αϊ εξηγήσαμε ότι υποδηλώνει την ιδιότητα του Αγίου:Αϊ- Νικόλας, Αϊ-Βασίλης. Στη συνέχεια επειδή είχαμε αρκετό χρόνο στη διάθεσή μας κάναμε και μερικά σπιτάκια με οικογένειες λέξεων, κάτι που θα καθιερώσουμε αρκετά συχνά για να μαθαίνουμε την ορθογραφία λέξεων που προέρχονται από την ίδια ρίζα. Ζήτησα από τα παιδάκια να μου βρουν λεξούλες από τη λέξη "γράμμα", λεξούλες με το πρόθεμα"τηλέ-" και λεξούλες που έχουν την ίδια ρίζα με τη λέξη "φωνή".
Χθες κάνοντας μία έρευνα στο διαδίκτυο είχα μία ιδέα να φτιάξουμε στολιδάκια από απλό χαρτί και να τα διακοσμήσουμε, όπως επιθυμούμε. Μπήκα σε μία καταπληκτική ιστοσελίδα με εκτυπώσιμο υλικό. Από εκεί εκτύπωσα στολιδάκια, τα οποία τα παιδάκια ζωγράφισαν, περάσαμε και από το καθένα από μία κορδελίτσα, βάλαμε και αρκετή χρυσόσκονη και φτιάξαμε γλυκά χριστουγεννιάτικα στολιδάκια για το δέντρο μας ή για να στολίσουμε μία καρτούλα!
Πολύ εντυπωσιακά!!Μπορούμε με αυτά να στολίσουμε και το δεντράκι της τάξης μας! |
Στα Μαθηματικά μας συνεχίσαμε στο κεφάλαιο 15, όπου μιλήσαμε για την περίμετρο ή αλλιώς το γύρω-γύρω ενός σχήματος. Κάναμε αρκετή εξάσκηση με σχηματάκια στον πίνακα, όπου μετρούσαμε τις πλευρές και στη συνέχεια βρίσκαμε το γύρω-γύρω κάνοντας πάντα πρόσθεση. Σχεδιάσαμε αρκετά τρίγωνα, τετράγωνα, και ορθογώνια, μετρήσαμε με το χάρακά μας και όταν τα καταφέραμε όλα αυτά, προχωρήσαμε σε πίο δύσκολα σχήματα που απαιτούσαν περισσότερες μετρήσεις όπως τα πολύπλευρα. Το βιβλίο μας είχε και μία τέτοια άσκηση, όπου τα παιδάκια έπρεπε να εντοπίσουν ποιο σχήμα έχει την μεγαλύτερη περίμετρο. Μιλήσαμε και για τη μονάδα μέτρησης που είναι τα εκατοστά και τη διαχωρίσαμε από το μέτρο όπου μετράμε πιο μεγάλες επιφάνειες και όχι με το χάρακά μας. Στη συνέχεια συνδυάσαμε αισθητική αγωγή και μαθηματικά, αφού η γεωμετρία βρίσκει έκφραση μέσα από τα εικαστικά. Έδωσα στα παιδάκια απομεινάρια από χαρτονάκια κάνσον, τα οποία έκοψα σε σχήματα τετραγώνου και ορθογωνίου παραλληλογράμμου. Ζήτησα να μετρήσουν το καθένα τις πλευρές του μικρού χαρτονιού που ονομάσαμε κορνίζα, να γράψουν τις μετρήσεις τους επάνω και να υπολογίσουν την περίμετρο. Μετά μπορούσαν στην κορνιζούλα τους να ζωγραφίσουν μία εικόνα. Δείτε πώς δούλεψαν τα παιδάκια:
Ωραία δραστηριότητα είναι και αυτή που προτείνει το βιβλίο μας, όπου φτιάχνουμε κορνίζες στις οποίες βάζουμε περιμετρικά ζυμαρικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου