Αγαπημένο μου ιστολόγιο, μπορεί η ώρα να είναι περασμένη, αλλά θέλω πολύ να σου περιγράψω όλα αυτά που έγιναν σήμερα στην τάξη μας. Στη Γλώσσα μας και στο κεφάλαιο "Μες στο Μουσείο" μιλήσαμε για τα τοπικά επιρρήματα, δηλαδή τις λεξούλες που μας προσδιορίζουν και μας δείχνουν πού ακριβώς βρίσκεται κάτι.
Αναφέραμε προτασούλες με και χωρίς τοπικά επιρρήματα και διαπιστώσαμε ότι στις δεύτερες μάς γινόταν πολύ ξεκάθαρη η τοποθεσία ενός πράγματος. Αποφασίσαμε λοιπόν να πάρουμε ο καθένας από ένα τοπικό επίρρημα, να το γράψουμε σε ένα αυτοσχέδιο συννεφάκι και μαζί με αυτό και ένα παραδειγματάκι, μία προτασούλα δηλαδή για να το εντάξουμε. Όταν τελειώσαμε όλοι και αφού πήρε ο καθένας το όνομα του επιρρήματος, μαζέψαμε τα συννεφάκια μας και φτιάξαμε με αυτά ένα αποκριάτικο μόμπιλε με χρωματιστό χαρτί γκοφρέ!!
Στα Μαθηματικά, έχουμε ήδη ασχοληθεί με τις κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο. Νομίζω ότι αρέσει πολύ στα παιδάκια, γιατί είναι κάτι καινούριο και έχει και λίγη δράση για την αποκατάσταση μίας αδικίας, όπως την έχουμε εξηγήσει. Όταν λοιπόν προσθέτουμε τις μονάδες και μας βγαίνει διψήφιος αριθμός, για παράδειγμα 23, αυτός που είναι πίσω σπρώχνει τον μπροστινό του και τον βγάζει απέξω (στον πίνακα είχαμε φτιάξει και ποδαράκια που έδειχναν να σπρώχνουν). Επειδή όμως αυτό είναι μεγάλη αδικία, ο αριθμός που βγήκε απέξω, ανεβαίνει ψηλά στο συννεφάκι και οι δεκάδες τον παίρνουν μαζί τους στη δική τους πρόσθεση.
Όλα τα παιδάκια κατάλαβαν, γιατί το είδαν περισσότερο σαν παιχνιδάκι. Σήμερα λοιπόν, αρχίσαμε να μαθαίνουμε για την κάθετη αφαίρεση με δανεικό. Η αστεράτη τάξη της κυρίας Ιωάννας μας έδωσε υπέροχες ιδέες!!!Πώς μαθαίνουν καλύτερα τα παιδάκια; Μα με ένα ποιηματάκι!!!!!! Φτιάξαμε λοιπόν το δικό μας!! Αρχικά όμως μάθαμε ότι όταν η επάνω μονάδα είναι πιο μικρή από την κάτω, δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε! Έτσι πάμε στο διπλανό γείτονα που κατοικεί στο σπίτι των δεκάδων, χτυπάμε την πορτούλα και του ζητάμε μία δεκαδούλα!! Εκείνος θα τη δώσει και αμέσως θα ξαλαφρώσει! Δίδαξα την αφαίρεση με δανεικό έτσι:
34
-27
Ξεκινάμε πάντα από τις μονάδες και λέμε ότι από το 4 δεν μπορώ να αφαιρέσω το 7 που είναι
μεγαλύτερος αριθμός! Πηγαίνω στην πορτούλα του γείτονα στο σπίτι των δεκάδων! Από το
3 λοιπόν, ζητώ μία δεκάδα. Αυτό μου τη δίνει και αμέσως το 4 γίνεται 14. Το 3 όμως, επειδή
έδωσε, χάνει μία δεκάδα και πάει πίσω, γίνεται δηλαδή 2. Το δείξαμε βέβαια και με διαγραμματάκι, όπου βάζαμε τη δανεική δεκάδα δίπλα στη μονάδα που τη ζητούσε και στη συνέχεια σβήναμε τη δεκάδα που έδινε με μία γραμμούλα και γράφαμε την προηγούμενη.
Το ποιηματάκι μας ήταν:
Γειτονάκι πού θα βρω μια δεκάδα να χαρώ;
Παρ΄την απ' το γείτονα, να , δίπλα εδώ!
Την πήρα και τη χρησιμοποιώ!
Τι θα κάνω τώρα εγώ;
Εσύ θα γίνεις πιο μικρό!
Και αφού είπαμε το ποιηματάκι μας πολλές φορές σκεφτήκαμε να κάνουμε πολλές αφαιρεσούλες με δανεικό μέσα στο σώμα ενός αρλεκίνου και έτσι να βάλουμε και πάλι τη χαρά στο μάθημά μας. Σχεδίασα σε κάθε τετραδιάκι έναν αρλεκίνο και μέσα στο σώμα του έγραψα πολλές αφαιρέσεις. Τα παιδάκια έκαναν τις αφαιρέσεις και στη συνέχεια τον ζωγράφισαν! Όλοι τους ήταν πολύ όμορφοι και πολύχρωμοι!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου