Αγαπημένοι φίλοι, καλή μας χρονιά, όμορφη και ευτυχισμένη, γεμάτη υγεία, χαρά, δημιουργικότητα, καλοσύνη!! Δεν κάνουμε πλέον τόσο συχνά αναρτησούλες και μας έχει λείψει η γραφή μας εδώ, αλλά όσο μπορούμε θα μεταφέρουμε κάποια πράγματα που κάνουν τα μικρά μου μαθητάκια. Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις δευτερεύουσες προτάσεις, τα είδη τους και τους συνδέσμους που τις εισάγουν. Επειδή φέτος εμείς είμαστε στον κύκλο της πέμπτης, (γνωρίζουν όλοι οι αγαπημένοι συνάδελφοι των διθεσίων), πολλά παιδάκια μου δυσκολεύονται και έτσι είπα να κάνουμε το κομμάτι της αναγνώρισης των εξαρτημένων προτάσεων πιο διασκεδαστικό.
Αρχικά, η κυρία έγραψε τα είδη των προτάσεων σε απλά φύλλα χαρτιού και τα κρέμασε στην μπουγάδα μας(έτσι λέμε το σχοινάκι με τα μανταλάκια, όπου κρεμάμε τη θεωρία κάθε γραμματικού φαινομένου που επεξεργαζόμαστε), γράφοντας αρκετά παραδείγματα και εξηγώντας το ρόλο του συνδέσμου. Στη συνέχεια, ανέθεσα σε κάθε μαθητή μου να γράψει παραδείγματα από μία συγκεκριμένη κατηγορία σε απλά χαρτάκια.(για παράδειγμα κάποιος μαθητής έγραψε παραδείγματα μόνο με τελικές προτάσεις, ενώ κάποιος άλλος μόνο με χρονικές).
Έπειτα πήρα τα χαρτάκια και αφού τα δίπλωσα για να μην είναι εμφανές το περιεχόμενο, τα έβαλα μέσα σε ένα μπολάκι. Τα παιδάκια κάθησαν σε μία σειρούλα με την πλάτη γυρισμένη στην μπουγάδα μας. Έπαιρναν ένα χαρτάκι, διάβαζαν την πρόταση που περιείχε και στη συνέχεια αναγνώριζαν τη δευτερεύουσα πρόταση. Είχαν μάλιστα και 2 ευκαιρίες για να απαντήσουν σωστά. Αν έχαναν, έδιναν το χαρτάκι στον επόμενο, που προσπαθούσε να δώσει τη δική του σωστή απάντηση. Σε περίπτωση που απαντούσαν σωστά, κρεμούσαν το χαρτάκι, στην κατηγορία που αναφερόταν στην πρόταση, με το μανταλάκι της. Βέβαια, στον πίνακα, έβαλα τα πρωτάκια μου να σημειώνουν το σκορ!Λαθάκια κάναμε πολλά, αλλά το σίγουρο είναι ότι περάσαμε ευχάριστα διασκεδάζοντας, αλλά και μαθαίνοντας!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου