Αγαπημένο μου ιστολόγιο, σήμερα η μέρα στο σχολείο μας ήταν πολύ γεμάτη, δουλέψαμε πυρετωδώς και οι τρεις τάξεις μαζί, τα πρωτάκια μου εξασκήθηκαν στο νέο γραμματάκι, οι μεγάλοι μου ασχολήθηκαν με το νέο γραμματικό φαινόμενο, (τις εγκλίσεις και τη σημασία τους) και τη γραφή συνταγών μαγειρικής (4ο κεφάλαιο). Όλη η μέρα εξελίχθηκε πολύ δημιουργικά, μάλιστα την τελευταία ώρα κάναμε και προβούλα για τη γιορτή μας.
Στην Πρώτη έχουμε μπει ήδη στο μάθημα "Ο κύριος με το καπέλο", επειδή βλέπω ότι τα παιδάκια προχωρούν εύκολα και μπορούν να επεξεργαστούν τη νέα γνώση, προκειμένου να έχω χρόνο αργότερα να ασχοληθούμε και με άλλα πράγματα, όπως κατασκευές ή παραγωγή γραπτού λόγου, συνεχίζουμε όσο μπορούμε. Μάθαμε ήδη και 2 λεξούλες ολικά, χωρίς να τις συλλαβίζουμε "έχει"- "και", τις εντοπίσαμε σε κείμενα, τις κυκλώσαμε, τις χρωματίσαμε και τις γράψαμε σε χαρτονάκι, στη μία πλευρά το "έχει" μαζί με παραδείγματα και στην άλλη το "και" με πολλά παραδειγματάκια επίσης. Τα παιδάκια ζωγράφισαν τις δύο λεξούλες και έκαναν το περίγραμμά τους με δαχτυλομπογιές.
Στη συνέχεια, γράψαμε σε μεγάλο χαρτόνι το μάθημά μας, κυκλώσαμε το γραμματάκι "κ", διαβάσαμε, εντοπίσαμε τα μορφολογικά στοιχεία του κειμένου, χρωματίσαμε καπέλα και κόκορες! Στις μεγάλες τάξεις ασχοληθήκαμε με τις εγκλίσεις και αναφέραμε παραδείγματα για το πότε χρησιμοποιούμε την κάθε μία. Ένας υπέροχος μαθητής μας, έφερε στο σχολείο πολλές συνταγές, στις οποίες υπογραμμίζαμε τα ρήματα και στη συνέχεια τα μεταφέραμε σε διαφορετική έγκλιση (από οριστική ενεστώτα σε προστακτική αορίστου, που είναι και ο συνήθης τρόπος με τον οποίο δίνονται οι οδηγίες των συνταγών). Έπειτα κατασκευάσαμε το πρώτο μέρος του διάκοσμου της τάξης για τη γιορτούλα μας. Έδωσα στα παιδάκια φωτογραφίες από την περίοδο του πολέμου και της κατοχής του '40. Αφού έγραψαν λεζάντες κάτω από κάθε φωτογραφία, τις κόλλησαν όλες μαζί σε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου, ζωγραφίζοντας το περίγραμμά τους με μπλε μαρκαδόρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου