Σήμερα στο μάθημα της Γλώσσας μας μιλήσαμε για τα συμφωνικά συμπλέγματα (σπ, πσ,στ,τσ, κσ,σκ), αλλά και για τα ξ, ψ και πώς αυτά μπορούν να αποδωθούν στο γραπτό λόγο μόνο με ένα γραμματάκι κι ας ακούγονται δύο ήχοι ξεχωριστοί (και όχι κσ και πσ). Νομίζω πως πολύ συχνά συμβαίνει παιδιά να αποδίδουν το ψ με το πσ για παράδειγμα γράφοντας πσάρι! Ευτυχώς φέτος ακόμα δεν το έχω δει κάπου και ελπίζω σήμερα να μην μπερδευτήκαμε όταν αποφασίσαμε να φτιάξουμε σπιτάκια λέξεων στα τετράδιά μας για κάθε συμφωνικό σύμπλεγμα, αλλά και για κάθε διπλό σύμφωνο ξεχωριστά. Έτσι αναφέραμε προφορικά λεξούλες στις οποίες ηχεί η παρεούλα του σπ (σπίτι, σπανάκι, σπιτικός,σπαθί..), λεξούλες όπου ηχεί το σκ (σκύλος, σκάλα, σκυταλοδρομία), λεξούλες με ψ ξεκάθαρο (ψάρι, ψαροταβέρνα, ψήνω...) αλλά και ξ (ξιφίας, ξύστρα, ξένος..). Επίσης διευκρινήσαμε πως το σπ είναι το ανάποδο του πσ και το σκ είναι το ανάποδο του κσ. Αρκετές πληροφορίες σήμερα που τα παιδάκια θα ήταν αδύνατο να κατανοήσουν αν δεν περνούσαμε στην πράξη! Φτιάξαμε στα τετράδιά μας τα λουλούδι της κάθε παρέας και γράψαμε αρκετές λεξούλες για την κάθε κατηγορία. Να τι δημούργησαν τα μαθητάκια μου:
Στα Μαθηματικά μας μιλήσαμε στο 7ο κεφάλαιο για το μισό και το ολόκληρο και μάθαμε μέχρι το μισό του 20. (Ξεκινήσαμε από το μισό του 2 μέχρι το 20, μόνο στους ζυγούς αριθμούς). Γράψαμε και αναλύσαμε τα μισά του καθενός στο τετράδιό μας και στη συνέχεια δημιουργήσαμε εποπτικό υλικό για την τάξη μας!
Της Τόνιας μου υπέροχη η καρτέλα!! |
Θα τα πλαστικοποιήσουμε όλα και θα τα αναρτήσουμε στην τάξη μας! Νομίζω πως τα παιδιά χαίρονται περισσότερο όταν συμμετέχουν και τα ίδια στη δημιουργία του εποπτικού υλικού!
Στο μάθημα της Μελέτης μιλήσαμε πάλι για το σχολείο μας στο κεφάλαιο 1 και διαβάσαμε τα γράμματα άλλων παιδιών που αφηγούνταν την κατάσταση στο σχολείο τους και πώς θα επιθυμούσαν να είναι. Αποφασίσαμε να γράψουμε μικρά σημειωματάκια-επιστολές για να αναφέρουμε εν συντομία τι θα επιθυμούσαμε να υπάρχει στο σχολείο μας και να τα στείλουμε στο δήμαρχο της πόλης μας ή στο διευθυντή του σχολείου μας. Πολλά παιδάκια έγραψαν πολύ όμορφα πράγματα, ό,τι επιθυμούσε το καθένα, καινούρια πόρτα, ένα γήπεδο, πολλά παιχνίδια, γερή στέγη, τετράδια για να γράφουμε και σχολική τσάντα ή ακόμη και τι δεν τους αρέσει και θα ήθελαν να το αλλάξουμε.
και του Ανδρέα μου το αυθόρμητο γραμματάκι αγάπης!Ζητάς από τα παιδάκια να σου γράψουν κάτι και στο τέλος πάντα σχεδόν εκδηλώνουν την αγάπη τους!Απίστευτο; |
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου