Και κάπως έτσι γράψαμε σήμερα και την πρώτη μας παραγωγή γραπτού λόγου για φέτος που αποτελεί μία ομαδική εκθεσούλα των παιδιών με τις λεξούλες που εντοπίσαμε στο τέλος του τρίτου κεφαλαίου της Γλώσσας μας! Ήθελα να ξαναθυμηθούμε τους κανόνες που ακολουθούμε της σωστής δομής μίας εκθεσούλας που έχει νόημα και να κατανοήσουμε πώς οργανώνουμε τη γραφή μας χωροταξικά, ώστε να φτιάχνουμε κειμενάκια ευανάγνωστα και με σωστή οργάνωση. Θελήσαμε να χρησιμοποιήσουμε και κάποιες συνδετικές λεξούλες για να εμπλουτίσουμε το κειμενάκι μας! Θα μπούμε σύντομα σε ατομικές εκθεσούλες στο τετράδιο παραγωγής γραπτού λόγου μας, μία διαδικασία που είναι δύσκολη και χρονοβόρα, αλλά νομίζω ότι θα καταφέρουμε πολλά.
Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να αποτυπώνουν τις σκέψεις τους ακόμα και κάθε μέρα γράφοντας μηνυματάκια ακόμα και στο σπίτι μαζί με τους γονείς. Για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής ζήτησα από όποια παιδάκια επιθυμούν να γράψουν στο σπίτι μικρές εκθεσούλες με ό,τι θα μπορούσαν να σκεφτούν για το φθινόπωρο, τα έθιμα και τις συνήθειες των ανθρώπων. Λοιπόν...εμείς σήμερα αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας επάνω σε ένα μικρό κομμάτι χαρτιού του μέτρου που κολλήσαμε στον πίνακα για να είναι εμφανές σε όλους. Κάθε παιδάκι έγραφε από μία προτασούλα, στην οποία αν υπήρχε κάποιο λάθος γινόταν ομαδική διόρθωση από όλη την τάξη. Επιμείναμε ιδιαίτερα στις καταλήξεις των ρημάτων και σε κάποιες λεξούλες που είχαμε ήδη για ορθογραφία και μπορώ να πω ότι το κειμενάκι μας είχε φαντασία και άποψη! Μάλιστα του δώσαμε και όνομα! "Η φθινοπωρινή μας εκθεσούλα" και στη συνέχεια τη στολίσαμε με ένα σωρό από φύλλα για να δώσουμε φθινοπωρινή αύρα στην τάξη μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου