Αγαπημένο μου ιστολόγιο σήμερα στην ώρα των Μαθηματικών τα δευτεράκια μου οργάνωσαν και έλυσαν στον πίνακα μία δραστηριότητα του βιβλίου μας στο 6ο κεφάλαιο και γέμισε ο πίνακάς μας αριθμούς, σύμβολα και άβακες! Το πρώτο μέρος της δραστηριότητας- ανακάλυψης αφορούσε στη συμπλήρωση αριθμών που ήταν πότε γραμμένοι με αριθμολέξεις, πότε με τη μορφή κύβων ή τοποθετημένοι στον άβακα σε δεκάδες και μονάδες, μια και μιλάμε για την αξία θέσης των διψήφιων αριθμών. Στο δεύτερο μέρος της δραστηριότητας τα παιδάκια χωρισμένα σε ομαδούλες έγραψαν σε καρτελάκια διψήφιους αριθμούς, τους κόλλησαν στον πίνακα, τους απέδωσαν με λέξεις, με κυβάκια και τους τοποθέτησαν στον άβακα προσέχοντας την αξία της θέσης τους. Στο τέλος διατάξαμε όλους τους αριθμούς που βρήκαμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο!
Στο μάθημα της Γλώσσας επεξεργαστήκαμε το ποιηματάκι "Ο αστροναύτης".Το γράψαμε στον πίνακα, το διαβάσαμε και υπογραμμίσαμε όλα τα δίψηφα φωνήεντα που είχαμε μάθει από πέρσι. Μάλιστα φτιάξαμε και τα σπιτάκια τους και όποια λεξούλα βρίσκαμε που τα περιείχε την τοποθετούσαμε στο σπιτάκι της! Το ίδιο κάναμε και για τα δίψηφα σύμφωνα, όπου βρίσκαμε λεξούλες με αυτά και κάθε παιδάκι τις τοποθετούσε εκεί που ανήκαν. Επαναφέραμε στη μνήμη μας και όλους τους γραμματικούς κανόνες που είχαμε μάθει από πέρσι για να διευκρινήσουμε ποιο "ι" θα χρησιμοποιούμε κάθε φορά. Σε κάποιες περιπτώσεις μιλήσαμε για τις οικογένειες των λέξεων (παίζω-παιχνίδι-παιχνιδότοπος), σε κάποιες άλλες μιλήσαμε για ενέργεια και για ρήματα (ει) ρήματα και σε άλλες για το πλήθος που εκφράζεται με το "ι" για τα πολλά (οι) Φτιάξαμε έτσι το χωριό των φωνηέντων και των συμφώνων που για να μην είναι μόνα τους επέλεξαν παρεούλες για να φωνάζουν μαζί, για αυτό και ονομάστηκαν δίψηφα!
2 σχόλια :
ευχαριστω για τις καταπληκτικες ιδεες γραμματων. ιδιαιτερα για εμας που δηδασκουμε ελληνικα σε παιδακια του εξωτερικου!!!!
ΩΩΩΩ!!Σας ευχαριστώ τόσο πολύ!!!Με τιμάτε!!!Σε ποιο σχλείο υπηρετείτε;
Δημοσίευση σχολίου