Τι κάνατε σήμερα αγαπημένα μου δευτεράκια;Εν μέσω μίας νεροποντής σήμερα μάθαμε για τις μέρες της εβδομάδας. Βέβαια, τις είχαμε αναφέρει διεξοδικά από πέρσι και κάθε φορά είναι εύκολη η μνημονική τους ανάκτηση αφού στην ορθογραφία μας γράφουμε πάντα ημερομηνία. Το βιβλίο μας είχε ένα πολύ ωραίο ποιηματάκι της Θ. Χορτιάτη, το οποίο αφού επεξεργαστήκαμε, το απαγγείλαμε δυνατά όλοι μαζί και ακούσαμε το τραγουδάκι από τη Λιλιπούπολη "Οι μέρες της εβδομάδας"!
Σ’ ένα λούνα παρκ οι μέρες της βδομάδας
στριφογυρνάνε με τη μουσική, στριφογυρνάνε
οι μέρες της βδομάδας απ’ τη Δευτέρα ως τη Κυριακή.
Να την η Δευτέρα που πλέει στον αέρα
καβάλα σ’ ένα αλογάκι θαλασσί, η Τρίτη πάνω
σ’ ένα αεροπλάνο και η Τετάρτη σε μια μέλισσα χρυσή.
Να η Πέμπτη μόνη σ’ ένα μικρό βαγόνι από ασήμι
και πράσινο γυαλί. Η Παρασκευούλα σε μια ροζ
βαρκούλα και το Σαββάτο σ’ ένα ξύλινο κλουβί.
Και η Κυριακή μαζί με τον Κυριάκο αγκαλιασμένοι
οι δυο τους τρυφερά, στριφογυρνάνε καβάλα
σ’ ένα δράκο με χρυσαφιά και κόκκινα φτερά.
Καθώς το ακούγαμε δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε και μία μικρή κατασκευούλα που αναφέρεται στο τραγουδάκι! Έδωσα στα παιδάκια μία απλή χρωμοσελίδα με ένα καρουζέλ με αλογάκια και μαζί ένα μικρό φυλλαδιάκι με τις μέρες της εβδομάδας, τα οποία ζωγράφισαν. Στη συνέχεια κόψαμε γύρω-γύρω τα καρουζέλ. Κόψαμε περιμετρικά στο περίγραμμα τους τις ημέρες και τις συρράψαμε επάνω στο καρουζέλ. Όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν με απλό χαρτί Α4, γιατί δυστυχώς δεν είχαμε κάνσον και θα ήταν ασύμφορο αν τα πλαστικοποιούσαμε. Το αποτέλεσμα νομίζω ότι ήταν πολύ εντυπωσιακό! Με πολύ απλά υλικά τα παιδάκια μεγαλούργησαν! Το αποτέλεσμα με γεμίζει με μεγάλη αισιοδοξία και ελπίδα!
Για να μην ξεχάσουμε τίποτα από τη γραμματικούλα μας και επειδή το βιβλίο μας μας βάζει να ξαναθυμηθούμε τα ευ που πότε ακούγονται σαν εφ και πότε σαν εβ και τα αυ που είναι πότε αφ και πότε αβ κάναμε περισσότερο βιωματική και διαδραστική την ασκησούλα του βιβλίου μας με την τοποθέτηση των λέξεων στα κατάλληλα τσουβαλάκια. Φτιάξαμε μεγάλα τσουβαλάκια με τον κάθε συνδυασμό ανάλογα με το πώς ακούγονται οι λέξεις όταν τις προφέρουμε και αρχίσαμε να γεμίζουμε!! Τις λέξεις τις γράψαμε επάνω σε αφρώδες χαρτί και τις κόψαμε περιμετρικά.
Στα Μαθηματικά μας ασχοληθήκαμε με τις δύο τελευταίες ασκήσεις του τετραδίου εργασιών στο μάθημα 11, τις οποίες νομίζω πως είναι λίγο απαιτητικές για τόσο μικρούς μαθητές και αποφασίσαμε να τις μεταφέρουμε στον πίνακα και να τις λύσουμε βήμα βήμα. Το ζωάκια της άσκησης επιθυμούσαν να συμπληρώσουν ένα συγκεκριμένο ποσό περνώντας από διάφορα ταμεία που τους έδιναν ένα μόνο είδος από κάθε κέρμα. Έπρεπε να φτιάξουν διάφορους συνδυασμούς και παραλλαγές για να συμπληρώσουν το ποσό των 5 ευρώ και των 2.
Μάλιστα κάθε φορά που πήγαιναν σε κάποιο ταμείο βάζαμε και ένα αυτοκολλητάκι φατσούλα για να μας υπενθυμίζει ότι περάσαμε από εκεί, αλλά και πόσα θα πάρουμε από το κάθε είδος. Το ίδιο κάναμε και με την τελευταία άσκηση (δ), όπου έπρεπε να συμπληρώσουμε πόσα ακόμα χρειαζόμαστε για να φτάσουμε σε κάποιο συγκεκριμένο ποσό. έδω επιστρατεύσαμε τα χάρτινα χρήματά μας από το παράρτημα του βιβλίου μας.
Αρχίζουν να μυρίζουν Χριστούγεννα στην τάξη μας!!Δεν μπορώ να κρύψω πως είναι η αγαπημένη μου εποχή!!! Από τη μεγάλη χαρά μου γέμισα το κουβαδάκι μου και είμαι έτοιμη να πάω σχολείο για να φτιάξουμε με τους μικρούληδες μαθητές καρτούλες και κάθε τι χριστουγεννιάτικο με χρυσόσκονες και αστεράκια!
Με την κυρία Ιωάννα των εικαστικών μας που από ένα κομματάκι χαρτόνι φτιάχνει με εύκολο τρόπο όμορφες κατασκευές και εντυπωσιακά δημιουργήματα (στο μάθημά της γίνομαι κι εγώ μαθήτρια και παρακολουθώ!) φτιάξαμε τις πρώτες χριστουγεννιάτικες καρτούλες!!
Η κυρία Ιωάννα επί τω έργω! |
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου