Αγαπημένο μου ιστολόγιο φαίνεται πως ήμουν καλό παιδί τη χρονιά που μας πέρασε γιατί σήμερα το πρωί, η τάξη μας ήταν πιο ήσυχη από ποτέ! Φαίνεται ότι ο Άγιος Βασίλης ή το καλό πνέυμα των Χριστουγέννων άκουσε την ευχούλα (ή την προσευχή μου) και τα παιδάκια σήμερα ήταν πολύ υπάκουα, διάβαζαν σωστά και πιο γρήγορα, μου εξιστόρησαν ένα σωρό παραμύθια που είχαν διαβάσει στις διακοπές, συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες και ήταν πολύ φρόνιμα!! Σκόρδα θα βάλω στην τάξη μας! Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία με είχαν ρωτήσει τι δώρο επιθυμώ να μου φέρει ο Άγιος Βασίλης!"Μα πιο ήσυχα παιδάκια!"απάντησα. Για να δούμε, έχουμε ακόμα πολλές μέρες για να δούμε αν εκπληρώθηκε πλήρως η ευχή!! Πάντως ξεστολίσαμε την τάξη μας και μοιράσαμε σε όλους τα χριστουγεννιάτικα στολιδάκια που είχαμε φτιάξει και είχαμε φτιάξει ένα σωρό όμορφα χριστουγεννιάτικα πραγματάκια!
Είχαμε φτιάξει και όμορφα ημερολογιάκια με χιονανθρώπους!
Έτσι ξεκίνησε και η μέρα μας που ήταν πολύ δημιουργική, γιατί τα παιδάκια ξεκούραστα από τις διακοπές, κατανόησαν το γραμματικό φαινόμενο που δεν είναι άλλο από τα επίθετα και τα ουσιαστικά. Μπήκαμε στην 9η ενότητα του δεύτερου τεύχους της Γλώσσας μας και δουλέψαμε το αρχικό κειμενάκι που τα περισσότερα παιδιά κατάλαβαν ότι είναι σελίδα ημερολογίου από την προσφώνηση. Κάναμε ερωτήσεις κατανόησης και επεξεργασίας και στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τις μαγικές λεξούλες που ομορφαίνουν τα κείμενα και δεν είναι άλλες από τα επίθετα. Σημειώσαμε όλα τα επίθετα, φτιάξαμε κατάλογο στο τετράδιο, τα χρωματίσαμε και δίπλα βάλαμε τα ουσιαστικά που συνοδεύουν. Μιλήσαμε και για τα ουσιαστικά, διευκρινίζοντας ότι είναι πράγματα που τα βλέπουμε γύρω μας, μπορούμε να τα αισθανθούμε, να τα δούμε ή να τα πιάσουμε, αναφέραμε πολλές φορές τα γένη τους. Μείναμε πολύ στα επίθετα και μάθαμε ότι έχουν και αυτά τρία γένη (τρία παιδάκια) και σε κάθε επίθετο βρίσκαμε τα τρία γένη του. Στο σημείο αυτό να πούμε πως παρακάμψαμε τη γραμματική του 12ου κεφαλαίου(κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε -α), γιατί μας φάνηκε πιο ομαλό να ξεκινήσουμε από την αρχή, κάνοντας μία γενικότερη εισαγωγή στα ουσιαστικά και μαθαίνοντας πρώτα την κλίση των αρσενικών, αλλά και για να έχει συνέχεια το γραμματικό φαινόμενο, μια και τα επίθετα εμφανίζονται επίσης στο 12ο κεφάλαιο. Νομίζω πως θα σκεφτούμε παραμυθάκι για να μάθουμε τις κλίσεις (τα άρθρα, τις καταλήξεις, τη γενική, την αιτιατική, να δούμε τη χρησιμότητα της κάθε μιας).
Μάλιστα ζωγραφίσαμε και το χωχαρουπάκι μας! Στο ημερολόγιο της Χαράς που διαβάσαμε(οι φίλοι μας έφτασαν τελικά στη Χωχαρούπα για να υπενθυμίσω!) υπήρχε η περιγραφή ενός περίεργου ζώου που έχει κίτρινα αυτιά, πορτοκαλί μύτη και μιλά σιγά και τραγουδιστά! Η φαντασία των παιδιών κάλπασε και έτσι απέδωσαν με το δικό τους τρόπο το μικρό χωχαρουπάκι!
Στα Μαθηματικά μας συνεχίσαμε στο κεφάλαιο 18 βρίσκοντας το λάθος στις αριθμητικές αλυσίδες. Αφού κάναμε την πρώτη σελίδα επαναλάβαμε στο τετράδιό μας κάποιες αριθμητικές πραξούλες και στρατηγικές (ανεβήκαμε και κατεβήκαμε δεκάδες, αναλύσαμε το δεύτερο προσθεταίο σε πράξη, μιλήσαμε για την έννοια του πολλαπλασιασμού, κάναμε απλούς πολλαπλασιασμούς, βρήκαμε λάθη σε αριθμητικές αλυσίδες, ανεβήκαμε 2-2 ή 3-3 ή 6-6)
Στη Μελέτη μιλήσαμε για τις ανάγκες μας και γράψαμε όλα αυτά που θα επιθυμούσαμε να μας φέρει το νέο έτος, μιλώντας όχι πάντα μόνο προσωπικά, αλλά υπολογίζοντας και το σύνολο. Η δραστηριότητα του τετραδίου εργασιών μας βοήθησε γιατί μέσα σε μία μεγάλη καρδούλα έπρεπε να γράψουμε λεξούλες που άρχιζαν από το κάθε γράμμα της αλφαβήτας. Άκουσα πολύ όμορφες απόψεις και ιδέες! Από το γράμμα π μου είπαν τη λέξη πάθος παρακαλώ και προσπαθήσαμε να αποδώσουμε και τη σημασία του μιας και μόνο ακουστά την είχαμε! Αγαπάμε λοιπόν με όλη μας την καρδιά! Ακούσαμε και τη λέξη θάρρος από το θ και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες λεξούλες που μόνο από εφτάχρονα δεν περιμένεις να ακούσεις γιατί έχουν βαθύτερη σημασία και αξία! Πήραμε λοιπόν μια χαρά όλοι μαζί γιατί φτιάξαμε υπέροχες πολύχρωμες καρδούλες με όλα αυτά που θα θέλαμε να έχει ο κόσμος μας το νέο έτος και κάναμε ευχές για να πραγματοποιηθούν τα περισσότερα από αυτά! Στη συνέχεια γράψαμε ομαδικά και μία ιστοριούλα με κάποιες λέξεις που μας έδινε η εργασία του τετραδίου εργασιών της Μελέτης, γιατί δεν έχουμε μόνο εμείς ανάγκες και επιθυμίες, αλλά και τα ζώα γύρω μας. Έτσι έκλεισε και η πρώτη μέρα μας μετά τις διακοπές!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου