Σελίδες

πως φτιαχνω blog

Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2014

Μαθαίνουμε για σπουδαία ιστορικά πρόσωπα μέσα από τη Γλώσσα μας!

Το πιο μαγικό στην blogoγειτονιά είναι ότι βλέπεις και εμπνέεσαι από τη δουλειά υπέροχων συναδέλφων και παίρνεις το έναυσμα να εφαρμόσεις κι εσύ πολλά από τα θαυμαστά που προτείνουν. Στο βιβλίο της Γλώσσας μας και στην ενότητα "Τι βιβλίο είναι αυτό;" μιλήσαμε για τα κοινά και τα κύρια ουσιαστικά και η άσκηση μας ζητούσε να ενώσουμε κάποια κύρια ονόματα με την ιδιότητά τους. Η άσκηση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μία υπέροχη διαθεματική δραστηριότητα, καθώς κάθε πρόσωπο ή τόπος που αναφέρεται στο βιβλίο μας συνδέεται με ένα ιστορικό ή μυθικό γεγονός που αν τα παιδάκια δε γνωρίζουν δεν μπορούν να αντιστοιχίσουν σωστά. 'Ετσι σήμερα αποφασίσαμε να μιλήσουμε διεξοδικά για αυτά τα πρόσωπα και αυτούς τους τόπους. Πήρα ιδέα! Από την τάξη αστεράτη της αγαπημένης Ιωάννας που έδειξε στους μαθητές της βιντεάκια και προσέγγισε διαθεματικά το θέμα.
Αρχικά έδειξα εικόνες από την όμορφη Καβάλα (μια και το βιβλίο ζητούσε να βρούμε τι είναι-τόπος, μυθικό πρόσωπο, πολιτική φυσιογνωμία, ποιητής, μουσικός:ήταν οι διαθέσιμες επιλογές από τις οποίες μπορούσαμε να επιλέξουμε) και τα παιδιά πραγαμτικά ενθουσιάστηκαν για την ομορφιά και την αρχιτεκτονική της και όλοι συμπεράναμε πως δίκαια θεωρείται μία από τις πιο όμορφες πόλεις της Ελλάδας.


Έπειτα μιλήσαμε για τη γειτονική μας χώρα Αλβανία και χώρα καταγωγής πολλών συμμαθητών μας. Και εδώ τα παιδάκια ενθουσιάστηκαν καθώς είδαμε ότι αυτή η χώρα είναι πολύ όμορφη και έχει όμορφα και ψηλά κτίρια, όπως η Ελλάδα.


Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον Όλυμπο, κατοικία των 12 θεών σύμφωνα με τη Μυθολογία μας και είδαμε πολλές εικόνες από τα χιονισμένα τοπία του:

Εκεί όμως που πραγματικά αυξήθηκε το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν στο βασιλιά Θησέα, βασιλιά της Αθήνας και την πολύ τραγική ιστορία του με τον πατέρα του. Διηγήθηκα στα παιδιά την ιστορία του. Οι Αθηναίοι ύστερα από το θάνατο του γιού του βασιλιά Μίνωα στην Αττική, υποχρεώθηκαν να πλρώσουν ένα βαρύ φόρο αίματος: έπρεπε κάθε χρόνο να στέλνουν εφτά άνδρες και εφτά γυναίκες στην Κρήτη για τροφή του Μινώταυρου. Ο Θησέας πήγε στην Κρήτη για να απαλλάξει την Αθήνα από αυτό τον ατιμωτικό φόρο. Εκεί γνώρισε την Αριάδνη, η οποία δίνοντάς του ένα κουβάρι νήμα, τον βοήθησε να βρει τον Μινώταυρο που ζούσε μέσα σε ένα λαβύρινθο. Αφού σκότωσε τον Μινώταταυρο, έφυγε με το καράβι για την Αθήνα. Πριν φύγει όμως για την Κρήτη είχε συμφωνήσει με τον πατέρα του να αλλάξει τα πανιά του καραβιού από μαύρα σε λευκά, προκειμένου να καταλάβει ότι ο γιός του κατάφερε να νικήσει και να σκοτώσει το Μινώταυρο. Ο Θησέας όμως από τη χαρά του ξέχασε να αλλάξει τα πανιά. Όταν ο Αιγέας είδε το καράβι από μακριά με τα μαύρα πανιά, πίστεψε ότι ο γιός του είχε πεθάνει μαζί με τους άλλους νέους και από την μεγάλη του πίκρα έπεσε στη θάλασσα. Έτσι, η θάλασσα αυτή ονομάστηκε Αιγαίο Πέλαγος. Η ιστοριούλα ήταν πολύ συγκινητική και τα παιδάκια ήθελαν να την ακούνε συνέχεια!


























Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον περίφημο Ηρακλή και τους ξακουστούς τους άθλους και στα παιδιά έκανε ιδιαίτερη εντύπωση που τον ζήλευε η Θεά Ήρα και όταν ήταν πολύ μικρός του είχε στείλει δύο μεγάλα φίδια, τα οποία όμως έπνιξε.


Αναφερθήκαμε και στον σπουδαίο Αθηναίο πολιτικό Περικλή που στην περίοδο της ηγεμονίας του, οι Αθηναίοι γνώρισαν πολιτιστική άνθηση και απέκτησαν τα δικαιώματα της ισονομίας, της ισοπολιτείας. Το πολίτευμα της Δημοκρατίας απέκτησε τόσο μεγάλο νόημα την εποχή του, όπου όλοι οι φιλόσοφοι βρίσκαν πρόσφορο έδαφος για να διατυπώσουν ιδέες που ισχύουν ακόμη και σήμερα, για την παιδεία, την ανατροφή του παιδιού, τη σωστή λειτουργία μίας εύνομης πολιτείας. Με ρώτησαν πως πέθανε και εδώ διευκρίνησα πως ήταν θύμα του μεγάλου λοιμού που έπληξε τους Αθηναίους.

Βέβαια, δεν θα μπορούσαμε να μην εστιάσουμε στους δύο νομπελίστες μας-Γεώργιο Σεφέρη και Οδυσσέα Ελύτη, υπέροχους ποιητές, πολλά από τα έργα των οποίων έχουν μελοποιηθεί. Ακούσαμε δείγματα της γραφής τους ντυμένα με τόσο υπέροχες μελωδίες!
Για τον Μπετόβεν αναφέραμε ότι είναι σπουδαίος Γερμανός συνθέτης και πιανίστας, ο οποίος έγραψε μοναδικές μελωδίες, αν και σε ηλικία 26 ετών άρχισε σταδιακά να χάνει την ακοή του. Ακούσαμε μερικές από τις κατανυκτικές μελωδίες που έχει συνθέσει:

Όλα τα παραπάνω ήταν πολύ ενδιαφέροντα και νομίζω πως τα παιδάκια αποκόμισαν αρκετά πράγματα και έτσι μπορέσαμε να κάνουμε σωστά την εργασία του βιβλίου μας. Θεώρησα πως δεν θα ήταν σωστό να γίνει στην τύχη η αντιστοίχηση και γι' αυτό η πληροφόρηση για όλα τα παραπάνω μας πήρε ακριβώς δύο διδακτικές ώρες που πέρασαν πολύ όμορφα!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Το μήνυμά μας-Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Το μήνυμά μας-Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

χιονανθρωπάκια

χιονανθρωπάκια

Τι εχουμε εδω;

2015-16 25η Μαρτίου 28η Οκτωβρίου α'-στ' τάξη 2014-15 Αγίου Βαλεντίνου Ανθολόγιο Ανθολόγιο Β' τάξη Αποκριάτικες κατασκευές Απόκριες Βιογραφικό βραβειάκι Γιορτή της μητέρας Γλώσσα Α' τάξη Γλώσσα Α΄τάξη Γλώσσα Β τάξη Γλώσσα Β' τάξη γραμματάκια διακόσμηση τάξης Διδακτικά σενάρια Β΄επιπέδου διδακτικό υλικό δράσεις δράσεις Β' δράσεις Β' τάξη Δραστηριότητες καραναβαλιού Εικαστικά Β' τάξη Εικαστικά ΣΤ' τάξη εκπαιδευτικά παιχνίδια εμβολιασμός επέτειοι Ζωγραφική Η δασκάλα γράφει... ημέρα ενδοσχολικής βίας καινοτόμα προγράμματα καλοκαιρινή γιορτή κατασκευές Β' τάξη Μαθηματικά Μαθηματικά Β' τάξη Μελέτη Περιβάλλοντος Μελέτη Περιβάλλοντος Β' τάξη Μουσική Μουσική με εικόνες Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου παγκόσμιες ημέρες Πανελλήνια ημέρα ενδοσχολικής βίας παραγωγή γραπτού λόγου παραγωγή γραπτού λόγου Β' τάξη Πάσχα πασχαλινές δραστηριότητες περιβαλλοντικό πρόγραμμα ανακύκλωσης Πολυτεχνείο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Πρωταπριλιά Πρωτομαγιά Σενάρια διδασκαλίας Σχολικός αθλητισμός τέλος σχολικής χρονιάς Τρεις Ιεράρχες Φθινόπωρο 2015 Φιλαναγνωσία Φιλαναγνωσία Β' τάξη Φυσικά Στ' τάξη χειροτεχνίες Χριστούγεννα Χριστουγεννιάτικες κατασκευές Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2016 Comenius

Ετικέτες

όμορφες μουσικές

photos

Visit My Photos - 13 Pics
My Album

Google+ Followers