Αγαπημένο μου ιστολόγιο, συνεχίζουμε στην τάξη μας να μιλάμε για τα ζώα! Ζώα μεγάλα, ζώα μικρά που όμως είναι τόσο σημαντικά ακόμα για την ύπαρξη του ανθρώπου στον πλανήτη μας, τόσο σημαντικά που αν εξαφανιστεί κάποιο, τότε διαταράσσσεται μία ισορροπία και θα επέλθει μία οικολογική καταστροφή. Αφού λοιπόν μιλήσαμε για τη σπουδαιότητά τους, προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ζώου στην εξωτερική του εμφάνιση που του επιτρέπουν πολλές φορές να προστατεύεται από τους εχθρούς του και να προσαρμόζεται στο περιβάλλον στο οποίο ζει. Μάλιστα από το βιβλίο μας διαβάσαμε και το μύθο που αναφέρει πως δημιουργήθηκαν τα ζώα, όπου ο Επιμηθέας φαίνεται να τα έχει πλάσει με φωτιά και χώμα και ήταν τόσο σοφός που δεν έδωσε σε όλα τα ίδια χαρακτηριστικά και τις ικανότητες.
Στα μικρά έδωσε την ταχύτητα για να ξεφεύγουν από τους εχθρούς τους, ενώ σε εκείνα που αποτελούν τροφή για κάποια άλλα, τούς έδωσε μεγάλη συχνότητα γέννησης για να μην εξαφανιστούν ποτέ, σε κάποια έδωσε τρίχωμα για να αντέχουν στο κρύο και σε κάποια άλλα μεγάλη δύναμη. Κάποια τα έκανε φυτοφάγα, κάποια σαρκοφάγα και κάποια παμφάγα. Όταν μιλήσαμε για όλα αυτά κάναμε μία ατομική δραστηριότητα. Έδωσα στα παιδάκια ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο είχα σχεδιάσει και από ένα ζωάκι-δεν έδωσα στα παιδάκια έτοιμη εικόνα γιατί ήθελα να συμπληρώσουν επάνω στο σκίτσο ό,τι επιθμούσαν και να υπήρχε ένα φυσικό αποτέλεσμα.
Στη συνέχεια, έγραψε το καθένα ό,τι χαρακτηριστικό ή ιδιότητα θεωρούσε πως θα ταίριαζε στο ζωάκι του, ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, την κατηγορία στην οποία ανήκει, ανάλογα με την τροφή που καταναλώνει, πώς μετακινείται, αν γεννά μικρά και τα θηλάζει, μικρές δηλαδή προτασούλες για να συνδυάσουμε τη Μελέτη με την παραγωγή γραπτού λόγου. Στο τέλος της δραστηριότητας, μαζέψαμε όλες τις εργασιούλες μας και τις κολλήσαμε όλες μαζί. Παραπάνω φαίνεται τι ακριβώς κάναμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου