Αγαπημένο μου ιστολόγιο, έχουμε ήδη ολοκληρώσει την ενότητα "Τι βιβλίο είναι αυτό" και σήμερα μπήκαμε σιγά σιγά στην 13η ενότητα "Μες στο Μουσείο". Εδώ θα μάθουμε πολλά και θαυμαστά πράγματα, όπως να διακρίνουμε τα μουσεία ανάλογα με τα εκθέματά τους, να δημιουργούμε λεζάντες και επιγραφές για να περιγράψουμε ένα αντικείμενο ή ένα χώρο και πολλά ακόμα πράγματα γύρω από τα Μουσεία. Δεν το κρύβω ότι αποτελεί μία από τις αγαπημένες μου ενότητες και είχαμε πολλά να πούμε με τα παιδάκια, αφού στην περιοχή μας υπάρχει λαογραφικό μουσείο που θα επισκεφθούμε σύντομα για να δούμε όλα αυτά που είπαμε προφορικά. Ένας από τους λόγους είναι επίσης και τα δύο ιστορικά μουσεία της περιοχής μας, το Μουσείο της Αρχαίας Ήλιδας και το υπέροχο μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, το οποίο έχω επισκεφθεί τόσες φορές και μάλιστα είχαμε πραγματοποιήσει και ένα πρόγραμμα με τους παλιούς μαθητές μου, το αφιέρωμα στα χάλκινα αγάλματα. Ο χώρος και η ατμόσφαιρα που επικρατεί είναι τόσο γαλήνια και κατανυκτικά που όσες φορές κι αν το επισκεφτείς πάντα βρίσκεις και κάτι καινούριο να ανακαλύψεις.
Αρχικά λοιπόν, προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε τι γνωρίζουν τα παιδάκια για τα μουσεία, κάνοντας διάφορες ερωτήσεις μέσω ενός καταιγισμού ιδεών. Ποιοι εργάζονται στα μουσεία, τι μπορούμε να δούμε στα μουσεία, που γνωρίζουμε ότι υπάρχουν μουσεία, τι μπορούμε να δούμε σε αυτά.
Μείναμε έκπληκτοι βέβαια όταν μάθαμε ότι υπάρχουν ακόμα και μουσεία παιχνιδιών με παιχνίδια πολύ μακρινών εποχών, αλλά και μουσεία τύπου, όπου εκτίθεται όλο το έντυπο υλικό εφημερίδων από τα πολύ παλιά χρόνια.
Στη συνέχεια κι αφού μιλήσαμε για όλα αυτά, σκεφτήκαμε να κάνουμε μία όμορφη δραστηριότητα. Εκτύπωσα τις φωτογραφίες πολλών εκθεμάτων από διάφορα μουσεία (επικεντρώθηκα κυρίως στο Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας -που θαυμάζω πολύ, αφού αποτελεί και παγκόσμιο πολιτισμικό μνημείο, αλλά και η εξωτερική περίβολος και ο αρχαιολογικός χώρος-σημείο κατατεθέν των Ολυμπιακών Αγώνων) και στο μουσείο της Ακρόπολης για να μιλήσουμε για τις Καρυάτιδες και τον αγώνα τους να επιστρέψουν οι κλεμμένες αδερφές τους. Βρήκα και εκτύπωσα τις παρακάτω εικόνες που αφού περιγράψαμε τι παριστάνει η καθεμιά, έδωσα στα παιδάκια από μία λεζάντα από πορτοκαλί χαρτονάκι. Κάθε παιδάκι επέλεξε από μία εικόνα και έγραψε τη λεζάντα του εκθέματος. Όταν τελείωνε με τη φωτογραφία του, κολλούσε τη λεζάντα από κάτω και το τοποθετούσε στο αυτοσχέδιο μουσείο που δημιουργήσαμε στην τάξη μας. Για δείτε πως κάναμε όλη τη δραστηριότητα:
Στα Μαθηματικά μας, ολοκληρώσαμε το πρώτο τεύχος του βιβλίου του μαθητή, μαθαίνοντας μέχρι την προπαίδεια του 8. Σήμερα επικεντρώσαμε στα διπλά γινόμενα (5*5,8*8.....) καθώς είναι πολύ εύκολο να τα θυμόμαστε και αυτό ζήτησα από τα παιδάκια, να μη χρησιμοποιούν πλέον τα δαχτυλάκια τους εδώ. Έτσι προσπαθήσαμε να τα εντάξουμε μέσα σε προβληματάκια, τα οποία τα παιδιά μετά ζωγράφισαν και έδωσαν μία άλλη οπτική. Αυτά που δημιούργησαν ήταν πραγματικά υπέροχα και φαίνονται από τις παρακάτω φωτογραφίες:
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου