Αγαπημένο μου ιστολόγιο, οι δραστηριότητες στη τάξη μας είναι αρκετές, παρά το λιγοστό χρόνο που μας απομένει και έτσι συνεχίζουμε στα μαθήματά μας. Μας βοηθά το γεγονός ότι δεν έχουμε πολύ δύσκολα γραμματικά φαινόμενα να επεξεργαστούμε κυρίως στα τελευταία κεφάλαια της Γλώσσας, καθώς κάποια πράγματα επαναλαμβάνονται από πέρσι. Ολοκληρώσαμε τα κεφάλαια 18 και 19 και επιμείναμε πολύ στις μετοχές ενεργητικής φωνής (πότε γράφονται με ο και πότε με ω, που όταν πέφτει ο τόνος πάνω στο ο ,αυτό σπάει και γίνεται ω!), επεξεργαστήκαμε την κλίση των επιθέτων σε όλα τα γένη, που τελικά μας άρεσαν πολύ και όλα τα παιδάκια συμμετείχαν(κάναμε και μία δραστηριότητούλα, όπου σε απλά φύλλα χαρτί το κάθε παιδάκι έγραφε από ένα επίθετο σε ένα μόνο γένος και στη συνέχεια τα συγκεντρώναμε όλα μαζί τοποθετώντας τα σωστά και στα τρία γένη τους) και είδαμε την κλίση κάποιων ρημάτων που εμφανίζουν 2 ή τρεις τύπους σε ορισμένα πρόσωπα (αγαπώ, κοιτώ).
Στο κεφάλιαο 18 ,αναφορικά με το είδος κειμένου που επεξεργαζόταν, μιλήσαμε για τους ταξιδιωτικούς οδηγούς και μελετώντας το απόσπασμα από μία περιήγηση στα Καλάβρυτα, φτιάξαμε εννοιολογικούς χάρτες στο τετράδιό μας με τα κυριότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του όμορφου αυτού μέρους και επειδή αρκετά παιδάκια έχουν μεταβεί εκεί μιλήσαμε και για την ένδοξη ιστορία τους, αλλά και για το ολοκαύτωμα με τη σφαγή χιλιάδων αθώων στην περίοδο της κατοχής από τους Γερμανούς. Μπαίνοντας στο κεφάλαιο 19 "Τα μάθατε τα νέα;" μιλήσαμε για τους τρόπους που μπορούμε να πληροφορηθούμε για μία είδηση ή ένα γεγονός και αρχίσαμε να ξεδιπλώνουμε το κουβάρι της ιστορίας μίας είδησης (πώς συμβαίνει και με ποιον τρόπο φτάνει σε εμάς). Τα παιδάκια εδώ στις ομάδες τους ανέλαβαν ρόλους: μία ομάδα είχε το ρόλο των δημοσιογράφων που κατέφθαναν στο σημείο για να καταγράψουν τι συμβαίνει, άλλη ομάδα παραλάμβανε το υλικό και το πήγαινε στην αίθουσα σύνταξης για να γράψει το κείμενο, άλλη ομάδα είχε το ρόλο των ανθρώπων που εργάζονται στο τυπογραφείο και εκτυπώνουν πολλά αντίγραφα, άλλη ομάδα παρίστανε τα κέντρα διανομής και άλλη ομάδα ήταν οι αναγνώστες. Προσπαθήσαμε να δραματοποιήσουμε τα γεγονότα των εικόνων του προοργανωτή και επειδή στα παιδάκια αρέσει η δράση, όπως και το να σηκώνονται από το θρανίο τους και εδώ τα πήγαν περίφημα!
Στα Μαθηματικά μας έχοντας ολοκληρώσει το κεφάλαιο 40 και την επανάληψη, μπήκαμε στο 41 και στους τριψήφιους αριθμούς που μπορώ να πω ότι τα παιδάκια αγάπησαν, γιατί ίσως το είδαν σαν μία νέα περιπέτεια. Και εδώ δουλέψαμε στην αρχή πρώτα στο τετράδιο και στον πίνακα με εμπεδωτικές ασκησούλες και στη συνέχεια στις ασκήσεις του βιβλίου που ήταν αυτή τη φορά πολύ ενδιαφέρουσες, διευκόλυναν και δεν παρεμπόδισαν τη σκέψη. Στο τετράδιο γράφαμε διάφορους τριψήφιους αριθμούς (υπαγόρευση και τα παιδάκια έγραφαν), στη συνέχεια κυκλώναμε είτε τις μονάδες, είτε τις δεκάδες, είτε τις εκατοντάδες. Στον πίνακα εγώ έγραφα τους αριθμούς με γράμματα και τα παιδάκια έγραφαν δίπλα με αριθμούς. Ανεβαίναμε 100-100 ή 50-50 ή κατεβαίναμε, προσπαθούσαμε να βρούμε τα μέρη των αριθμών από τα οποία αποτελείται καθένας τους (π.χ. 450=400+50) και τους αναπαραστήσαμε με κυβάκια στον πίνακα, όπως και στον άβακα. Οι τριψήφιοι αριθμοί μάς άρεσαν πολύ, ενώ αύριο θα τους γνωρίσουμε καλύτερα αφού θα τους συγκρίνουμε κιόλας!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου