Σελίδες

πως φτιαχνω blog

Κυριακή, 8 Μαρτίου 2015

Κάτω η βία, πάνω η φιλία!



Αγαπημένο μου ιστολόγιο, αφού μπορέσαμε και γλιτώσαμε από τη φοβερή γριπούλα που μας ταλαιπώρησε σχεδόν ένα μήνα και περάσαμε και τη δοκιμασία της Μαθηματικής Εταιρείας με όλα τα όμορφα προβληματάκια, είμαστε καλά! Σήμερα θα σου πω πως δουλέψαμε τον ευθύ και πλάγιο λόγο της ενότητας της Στ' τάξης "Συγγενικές Σχέσεις". Αφού διευκρινήσαμε πότε χρησιμοποιούμε το ένα είδος και πότε το άλλο, τα παιδάκια δημιούργησαν κόμικς, γράφοντας μέσα σε φούσκες διαλόγου τα δικά τους λόγια που θεωρούσαν πως ταίριαζαν με την ιστορία που επέλεξαν να διηγηθούν. Αυτοσχέδια λοιπόν δημιούργησαν πολλά δείγματα ευθύ λόγου. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί και κατά ομάδες όπου η κάθε ομάδα δημιουργεί το δικό της κόμικς. Στη συνέχεια, τα παιδάκια ενέπλεξαν τα δύο είδη μέσα από μία υπέροχη δραστηριότητα του σχολικού βιβλίου, όπου φανταστήκαμε ότι βρισκόμασταν σε ένα παζάρι του προηγούμενου αιώνα και ο ήρωας επιθυμούσε να πουλήσει την πραμάτεια του. Έπρεπε λοιπόν να αποτυπωθούν με ευθύ λόγο όλες οι φωνές που έφταναν στα αυτιά του. Μερικά δείγματα από τη γραφή τους φαίνονται παρακάτω:












 Με τους μικρούς μαθητές μου μιλήσαμε για τη φωνούλα "ευ" που άλλοτε διαβάζεται ως "εβ" και άλλοτε ως "εφ" και κάναμε όλες τις ασκησούλες εξοικείωσης και γνωριμίας με τη νέα μας παρεούλα.



Την Παρασκευή λόγω της ημέρας (6η Μαρτίου ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας) οι μαθητές μου έγραψαν και έστειλαν το δικό τους μήνυμα για το φαινόμενο αυτό που τείνει να πάρει μορφές πανδημίας, θέλοντας να εκφράσουν την αποδοκιμασία τους προς τη βία στο σχολείο με όποιες μορφές κι αν εκδηλώνεται. Η ευχή μας, το σχολείο να είναι μόνο χώρος μάθησης, χαράς και δημιουργίας και κανένα παιδάκι να μην πέσει θύμα ή αντικείμενο εκμετάλλευσης. Έχουμε χρέος όλοι μας να αποδοκιμάζουμε τέτοια φαινόμενα και να απευθυνόμαστε σε αυτούς που έχουν αρμοδιότητα να τα κατακεραυνώσουν. Συνήθως ο θύτης υπολογίζει στην ανοχή και σιωπή του θύματος, όλοι μαζί όμως μπορούμε να συζητάμε τα φαινόμενα αυτά, να μην τα θάβουμε γιατί έτσι τα διαιωνίζουμε! Το να μιλάμε δεν είναι δειλία, αλλά τρόπος αντιμετώπισης και αποκατάστασης της αλήθειας. Οφείλουμε όλοι μας να καυτηριάσουμε τη βία σε όλες τις μορφές της και να συζητάμε για τα αγαθά της φιλίας και της συνεργασίας.









Δεν υπάρχουν σχόλια :

Το μήνυμά μας-Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Το μήνυμά μας-Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

χιονανθρωπάκια

χιονανθρωπάκια

Τι εχουμε εδω;

2015-16 25η Μαρτίου 28η Οκτωβρίου α'-στ' τάξη 2014-15 Αγίου Βαλεντίνου Ανθολόγιο Ανθολόγιο Β' τάξη Αποκριάτικες κατασκευές Απόκριες Βιογραφικό βραβειάκι Γιορτή της μητέρας Γλώσσα Α' τάξη Γλώσσα Α΄τάξη Γλώσσα Β τάξη Γλώσσα Β' τάξη γραμματάκια διακόσμηση τάξης Διδακτικά σενάρια Β΄επιπέδου διδακτικό υλικό δράσεις δράσεις Β' δράσεις Β' τάξη Δραστηριότητες καραναβαλιού Εικαστικά Β' τάξη Εικαστικά ΣΤ' τάξη εκπαιδευτικά παιχνίδια εμβολιασμός επέτειοι Ζωγραφική Η δασκάλα γράφει... ημέρα ενδοσχολικής βίας καινοτόμα προγράμματα καλοκαιρινή γιορτή κατασκευές Β' τάξη Μαθηματικά Μαθηματικά Β' τάξη Μελέτη Περιβάλλοντος Μελέτη Περιβάλλοντος Β' τάξη Μουσική Μουσική με εικόνες Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου παγκόσμιες ημέρες Πανελλήνια ημέρα ενδοσχολικής βίας παραγωγή γραπτού λόγου παραγωγή γραπτού λόγου Β' τάξη Πάσχα πασχαλινές δραστηριότητες περιβαλλοντικό πρόγραμμα ανακύκλωσης Πολυτεχνείο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Πρωταπριλιά Πρωτομαγιά Σενάρια διδασκαλίας Σχολικός αθλητισμός τέλος σχολικής χρονιάς Τρεις Ιεράρχες Φθινόπωρο 2015 Φιλαναγνωσία Φιλαναγνωσία Β' τάξη Φυσικά Στ' τάξη χειροτεχνίες Χριστούγεννα Χριστουγεννιάτικες κατασκευές Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2016 Comenius

Ετικέτες

όμορφες μουσικές

photos

Visit My Photos - 13 Pics
My Album

Google+ Followers