Αγαπημένο μου ιστολόγιο η κούραση έχει αρχίσει να επισκέπτεται το μπλογκόσπιτό μας, λίγο η φασαρία των μικρών που ζουζουνίζουν από την αρχή της εβδομάδας, λίγο τα μικρά ψιθυρητά ανάμεσα στις ομαδούλες, λίγο το ότι θέλω να τα προλαβαίνουμε όλα...όλα τα προηγούμενα τέλος πάντων! Ελπίζω να επανέλθουμε δριμύτεροι! Σήμερα στην 7η ενότητα (Πώς λέμε όχι) ασχοληθήκαμε με τις αρνήσεις, ενώ στη συνέχεια κάναμε την τελευταία δραστηριότητα του βιβλίου μας, αφού διαβάσαμε το παραμύθι με τον ψεύτη βοσκό. Διευκρινήσαμε ότι κάθε παραμυθάκι ακολουθεί συγκεκριμένη δομή, τίτλος,αρχή, μέση και τέλος και μάλιστα προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας παραμύθι, ένα ομαδικό παραμύθι στο οποίο συγγραφείς θα είναι όλα τα παιδάκια μας! Το βιβλίο προτείνει κάποιες λεξούλες για τη συγγραφή του παραμυθιού: άμαξα, πειρατής, νάνος, διαμάντι, ήλιος, νησί και βιολί με τις οποίες τα παιδάκια θα συνθέσουν το δικό τους παραμύθι!
Έγραψα όλες τις λέξεις σε πολύχρωμες καρτέλες για να κάνω περισσότερο διαδραστική και βιωματική τη δραστηριότητα. Κάθε παιδάκι επέλεγε ένα καρτελάκι, ξεκινούσε με μία προτασούλα την ιστορία, τη σκυτάλη έδινε σε άλλο που τη συνέχιζε και είχαμε τελικά ένα παραμύθι σκέτο αριστούργημα!!! Ήταν λέει ένας πειρατής που ζούσε σε ένα νησί μαζί με έναν νάνο. Ο πειρατής είχε κλείσει μέσα σε ένα βαρέλι ένα πολύτιμο διαμάντι που το φυλούσε ένας μκρούλης νάνος. Όταν ο νάνος έπαιζε με το βιολί του έβγαινε ο ήλιος. Ξαφνικά εμφανίζεται μία άμαξα και οι δύο ήρωές μας φεύγουν για τη Χωχαρούπα διασχίζοντας τα σύννεφα. Αφού γράψαμε την ιστοριούλα μας διευκρινήσαμε για άλλη μια φορά τα σημαντικά τμήματα από τα οποία αποτελείται. Ονομάσαμε το κάθε μέρος ανάλογα με τη λειτουργία του μέσα στο κείμενο(τίτλος, αρχή, μέση και τέλος) Ορίστε λοιπόν πώς εργαστήκαμε: Α! Τα μικρά δευτεράκια εφηύραν και έναν όμορφο τίτλο για την ομαδική ιστοριούλα τους: Το νησί των πειρατών!
Έγραψα όλες τις λέξεις σε πολύχρωμες καρτέλες για να κάνω περισσότερο διαδραστική και βιωματική τη δραστηριότητα. Κάθε παιδάκι επέλεγε ένα καρτελάκι, ξεκινούσε με μία προτασούλα την ιστορία, τη σκυτάλη έδινε σε άλλο που τη συνέχιζε και είχαμε τελικά ένα παραμύθι σκέτο αριστούργημα!!! Ήταν λέει ένας πειρατής που ζούσε σε ένα νησί μαζί με έναν νάνο. Ο πειρατής είχε κλείσει μέσα σε ένα βαρέλι ένα πολύτιμο διαμάντι που το φυλούσε ένας μκρούλης νάνος. Όταν ο νάνος έπαιζε με το βιολί του έβγαινε ο ήλιος. Ξαφνικά εμφανίζεται μία άμαξα και οι δύο ήρωές μας φεύγουν για τη Χωχαρούπα διασχίζοντας τα σύννεφα. Αφού γράψαμε την ιστοριούλα μας διευκρινήσαμε για άλλη μια φορά τα σημαντικά τμήματα από τα οποία αποτελείται. Ονομάσαμε το κάθε μέρος ανάλογα με τη λειτουργία του μέσα στο κείμενο(τίτλος, αρχή, μέση και τέλος) Ορίστε λοιπόν πώς εργαστήκαμε: Α! Τα μικρά δευτεράκια εφηύραν και έναν όμορφο τίτλο για την ομαδική ιστοριούλα τους: Το νησί των πειρατών!
Στα Μαθηματικά μας συνεχίσαμε στο κεφάλαιο 9 να βρίσκουμε το διπλάσιο των αριθμών. Πειραματιστήκαμε με τη ζωγραφική και νομίζω ότι τα δευτεράκια μου δημιούργησαν πάλι πολύ όμορφα πραγματάκια. Κάναμε και αυτό που έκανε και η αστεράτη τάξη της κυρίας Ιωάννας. Βρίσκαμε το διπλάσιο σπάζοντας τους αριθμούς σε επιμέρους κομμάτια και προσθέτοντας στο τέλος τους δύο προσθετέους που προέκυπταν από τον επιμερισμό. Βέβαια, κάποια παιδάκια έβρισκαν κατευθείαν το αποτέλεσμα και χωρίς τη διαδικασία αυτή, αλλά παίξαμε όλοι μαζί συνδυάζοντας ζωγραφική και μαθηματικά! Παρακάτω φαίνεται πώς εργαστήκαμε! Τα μολύβια, τα καρπούζια και τα πολύχρωμα λουλούδια είχαν την τιμητική τους!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου