Αγαπημένο μου ιστολόγιο, στο μάθημα "Με προσκαλούν και προσκαλώ" τα παιδάκια έρχονται σε επαφή με την ώρα, μαθαίνουν να την αναγνωρίζουν σε διάφορα κείμενα και να τη διαβάζουν στο ρολόι. Για το λόγο αυτό, δημιουργήσαμε πολύ εύκολα ένα μεγάλο ρολόι από απλό χαρτονάκι και σχηματίσαμε δύο δείκτες για να κάνουμε την εξάσκησή μας σε αυτό περισσότερο εύκολη. Αρχικά, αφού κατανοήσαμε τις έννοιες "ακριβώς" "τέταρτο" και "μισή", περάσαμε στις έννοιες "και"-"παρά" χωρίζοντας το ρολογάκι μας σε δύο μέρη. Ο μεγάλος δείκτης μας που τον χρωματίσαμε πράσινο έδειχνε τα λεπτά και ο μικρός που τον βάψαμε κόκκινο έδειχνε την ώρα. Έτσι κάθε φορά μία ομαδούλα αναλάμβανε να γυρίζει τους δείκτες και οι άλλοι προσπαθούσαν να διαβάσουν την ώρα που έδειχναν στο μεγάλο ρολόι μας. Το μάθημα αυτό λειτούργησε σαν επέκταση του μαθήματος που είχαμε κάνει στα Μαθηματικά μας, όπου κι εκεί ήρθαμε σε επαφή με το χρόνο και τις εποχές.
Συνεχίζοντας στα Μαθηματικά μπήκαμε στο 30ο μάθημα "Μοιράζομαι δίκαια με τους φίλους μου" όπου τα παιδάκια μαθαίνουν την έννοια του "μοιράζομαι" δίνω στον καθένα ίση ποσότητα πραγμάτων. Αρχικά είχα την ιδέα ότι θα δυσκολευτούμε να κατανοήσουμε την έννοια, αλλά όλα λειτούργησαν καλά και τα παιδάκια άρχισαν να μπαίνουν στο νόημα. Δουλέψαμε όμως αρχικά μόνο με εικόνες και όχι με αντικείμενα όπως θα ήθελα και αυτό ίσως το κάνουμε αύριο (για παράδειγμα φασόλια ή άλλα αντικείμενα ομοειδή προκειμένου να μοιραστούν).
Προσπαθήσαμε να λύσουμε προβληματάκια όπου κάποιος είχε πολλά ίδια αντικείμενα και ήθελε να τα μοιράσει ισόποσα στους φίλους τους. Κάποια παιδάκια τα μοίραζαν ένα-ένα, πράγμα που δε με πείραξε γιατί τώρα μόλις μπαίνουμε στην έννοια αυτή, ενώ κάποια άλλα το έβρισκαν πολύ εύκολα, έχοντας στο νου τους την προπαίδεια και έβρισκαν εύκολα το αποτέλεσμα. Κάτω από κάθε προβλημα γράφαμε το γινόμενο που έδινε τη σωστή απάντηση και στη συνέχεια παίρναμε το αποτέλεσμα το σπάγαμε στα πρόσωπα του μοιράσματος (: είπαμε και για την άνω κάτω τελίτσα που εξηγήσαμε ότι εδώ σημαίνει μοιράζω) και βρίσκαμε το αποτέλεσμα. Η εικονογράφηση των προβλημάτων άρεσε τόσο πολύ που τα παιδάκια ζητούσαν να το κάνουμε και την επόμενη ώρα. Βέβαια, στο βιβλίο μας δεν μπήκαμε ακόμα, αλλά προσπαθήσαμε να κάνουμε ασκησούλες κατανόησης και εμπέδωσης.
Μαθαίνω την έννοια του "μοιράζω" με εικονογράφηση προβλήματος! |
Εδώ μοιράσαμε καραμελίτσες φιογκάκια! Η μικρούλα μου έφτιαξε στα παιδάκια και καλαθάκια για να τις βάλουν! |
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου