Αγαπημένο μου ιστολόγιο, είναι όμορφο να δουλεύεις σε διθέσιο σχολείο, αλλά συνάμα και αρκετά δύσκολο γιατί κάθε τάξη έχει τις δικές της απαιτήσεις και δυσκολίες και έχεις τόσα πολλά διαφορετικά αντικείμενα!!Ιστορία, Φυσική, Μαθηματικά για 3 τάξεις, Γλώσσα 2 τάξεων (αφού φέτος κάνουμε κύκλο έκτης), Γεωγραφία, κοινωνική και πολιτική αγωγή, Θρησκευτικά, Μελέτη για την Πρώτη, Ευέλικτη Ζώνη, Μουσική!!(Ξέχασα κάποιο;, Είναι τόσα πολλά που δεν ξέρεις ποιο να πρωτογράψεις!). Παρόλα αυτά προσπαθούμε και με καλή διάθεση τα καταφέρνουμε!! Το πολύ θετικό και αισιόδοξο είναι ότι έχεις πάντα δημιουργική διάθεση, αφού ασχολείσαι με τον παιδαγωγικό-διδακτικό χαρακτήρα της υπόθεσης, αφού τα ολογοθέσια είναι απαλλαγμένα από αρκετές ανούσιες γραφειοκρατικές δραστηριότητες! Νομίζω ότι είναι η χρονιά μου με το λιγότερο άγχος.
Συνήθως στα πολυθέσια σχολεία, το άγχος που βιώνει ο δάσκαλος είναι τόσο μεγάλο, που πολλές φορές γίνεται γραμματέας από τα πολλά προγράμματα και τις υποχρεωσεις και αλλοιώνεται ο καθαρά παιδαγωγικός σκοπός της διδακτικής πράξης. Πολλοί δάσκαλοι που θα διαβάσουν αυτό το κείμενο, σίγουρα θα συμφωνήσουν. Δυστυχώς! Στα ολιγοθέσια το άσχημο είναι ότι πολλές φορές διακτυνίζεσαι ανάμεσα στις τάξεις για να προλάβεις να τα κάνεις όλα, αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό και στηρίζεσια στην αυτενέργεια και δημιουργική διάθεση των ίδιων των μαθητών. Μπορώ να πω όμως ότι τα πρωτάκια μου είναι πολύ καλά!Βρισκόμαστε ήδη στο μάθημα "Νυχτώνει", όπου αφού κάναμε μία πρώτη γνωριμία μαζί του και την επεξεργασία του, διαβάσαμε το κείμενο του βιβλίου μας, μάθαμε ολικά και τη λεξούλα "είναι", που μας βοηθά πολύ στο σχηματισμό προτάσεων, όπως και οι άλλες λεξούλες που έχουμε μάθει ολικά "και" και "έχει", κάναμε και επανάληψη σε όλα αυτά που έχουμε μάθει, διαβάζοντας όλα τα κείμενα του βιβλίου μας από την αρχή. Στη συνέχεια, επάνω σε μήλα που κολλήσαμε στο τετράδιό μας γράψαμε διάφορες λεξούλες με πολλές παραλλαγές των συμφώνων και γραμμάτων που έχουμε μάθει. Στα μαθηματικά γνωρίσαμε τις παρεούλες του 5 και στη συνέχεια συνεχίσαμε μέχρι το 10, με διερευνητικό τρόπο και χωρίς να πιεστούμε να μάθουμε απέξω τα αθροίσματα που θα μας δημιουργούσε αρκετό άγχος. Φτιάχναμε σε απλά φύλλα μπίλιες ή σκιτσάκια και τα χωρίζαμε με όποιον τρόπο θέλαμε κάνοντας διαφορετικούς συνδυασμούς!
Με τα μεγάλα παιδάκια ασχοληθήκαμε με την ενότητα 4 του βιβλίου της Γλώσσας και τη "Διατροφή". Βασιστήκαμε σε μία άσκηση του Τ. Ε. και αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες οικογενειών από διαφορετικά σημεία του πλανήτη (Από την Κίνα και τη Μογγολία, μέχρι το Βιετνάμ). Το διερευνητικό μας ταξίδι ήταν υπέροχο! Τα παιδάκια συνέλεξαν πληροφορίες για κάθε έθνος και το παρουσίασαν στην τάξη με ένα κείμενο δικής τους έμπνευσης!
Όταν τελείωσε η παρουσίαση, θα ήταν κρίμα να μην κλείσουμε το κεφάλαιο της διατροφής με ένα γλύκισμα για να μας μείνει εντελώς αξέχαστη. Χρειαστήκαμε τα υλικά που φαίνονται στην εικόνα, τα αναμείξαμε όλα μαζί και τα τυλίξαμε σφιχτά σε μία λαδόκολλα για να φτιάξουμε το γνωστό μωσαϊκό προσπαθώντας να είναι όσο πιο υγιεινό γίνεται. Δεν ξέρω αν τα καταφέραμε, αλλά το γλυκό μας ήταν πραγματικά απολαυστικό!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου